قدس انلاین : مدیر کل دفتر سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: حدود نیمی از افراد جویای کار خراسان رضوی دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

نیمی از افراد جویای کار خراسان رضوی دارای تحصیلات دانشگاهی هستند

شکوه میرشاهی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد:طبق آمار موجود نرخ بیکاری در بین دانش‌آموختگان دانشگاهی بالاست به صورتی که آمارها نشان می دهد ۴۸ درصد افراد جویای کار استان دانش آموختگان دانشگاهی هستند واین روند رو به رشد است.

وی افزود: نرخ مشارکت اقتصادی نیروی کار تحصیل کرده که  در حال حاضر ۴۵ درصد است در افق ۱۴۰۰ به رقم  ۵۲/۵ درصد می رسد که در واقع درصد بیشتری از جمعیت فعال و جویای کار را تحصیل کرده ها خواهند داشت.

مدیر سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی ادامه داد:بر اساس مطالعات انجام شده با همکاری جهاد دانشگاهی  استان ۸۵ درصد اززنان شاغل افراد ماهر و آموزش دیده هستند و در میان مردان شاغل هم  ۷۶ درصد دارای مهارت لازم در رشته و شغل خود می باشند.

وی گفت: اشتغال امروز از چالش‌های جدی است ، در این میان این مشکل در حوزه فارغ‌ التحصیلان دانشگاهی که عموما هم فاقد مهارت های مورد نیاز بازار کارهستند جدی تر  است.وضعیت فعلی نیازمند برنامه‌ریزی برای آموزش مهارت‌های لازم به دانش‌آموختگان دانشگاهی است.

میرشاهی خاطرنشان کرد: مراکز آموزش‌عالی باید از طریق دوره‌های کارآموزی و کارورزی به موضوع مهارت آموزی ورود جدی داشته باشند و دولت در این راستا به دو طرح کارورزی و مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی از سال گذشته ورود یافته که می تواند در این حوزه موثر باشد.

مدیر سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی اظهار کرد : این طرح در ابتدا به دلیل برخی مشکلات مانند محدودیت‌های قانون کار و تامین اجتماعی مشکلاتی داشت که با دستور رئیس جمهورو تفویض اختیار به استانداران و نیز اصلاحات انجام شده این مشکلات مرتفع شده‌اند.

وی تصریح کرد:با ابلاغ دولت در آغاز سال جدید شورای مهارت استان نیز با دبیری اداره کل فنی و حرفه‌ایتشکیل شده است که امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های موجود و همکاری بخش خصوصی شرایط مناسبی برای آموزش مهارت‌های شغلی به دانش‌آموختگان دانشگاهی فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.