قدس انلاین : معاون اداری و مالی فرماندای مشهد گفت: توجه به حاشیه مشهد و برنامه ریزی برای حل مشکلات این مناطق در کاهش آمار آسیب های اجتماعی تاثیر گذار است.

توجه به حاشیه مشهد در کاهش آمار آسیب های اجتماعی موثر است

 امان الله خدمتگزار ظهر شنبه در جلسه توانمند سازی حاشیه مشهد اظهار کرد: توجه به حاشیه مشهد و برنامه ریزی صحیح جهت حل مسائل و مشکلات این مناطق در کاهش آمار آسیب های اجتماعی بسیار تاثیر گذار است.

وی افزود:بعضی دستگاه های اجرایی عضو کمیته با عملکرد ضعیف و نامناسب زمینه بروز نارضایتی و آسیب های اجتماعی را فراهم می آورند لذا باید با ایجاد تعامل و همکاری بین بخشی و استفاده از تمامی ظرفیت ها و منابع تخصیصی در زمینه های مختلف بویژه در حوزه اشتغال شرایط بهتری را برای ساکنان این مناطق فراهم کنیم.

معاون فرماندار مشهد ادامه داد: آماده همکاری و همیاری با بسیج سازندگی در برپایی بازارچه های عرضه مستقیم محصولات تولید کنندگان از طریق مصوبات کارگروه ماده ۱۶  هستیم و  آگاهی سازی و اطلاع رسانی لازم در خصوص فرآیند اعطای تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان باید  از طریق دبیرخانه کارگروه اشتغال و مراکز آموزش فنی و حرفه ای صورت پذیرد.

وی گفت:اقدامات بسیج سازندگی  در مناطق حاشیه  مشهد مبنی بر ساماندهی و خرید  و در اختیارگذاشتن  ۸۰۰ دستگاه چرخ خیاطی و ۲۰۰ دار قالی به زنان سرپرست خانوار در قالب ۷ کارگاه با مدیریت کارآفرینان توانمند و آشنا به بازار و همچنین ارائه آموزش های تخصصی به ۲۳۰ نفر در حوزه تولیدات و مصنوعات چرمی که در جلسه مطرح شد که از محل اعتبارات محرومیت زدایی پرداخت خواهد شد.

خدمتگذار تصریح کرد: پرداخت ۵۵۰میلیون تومان وام خود اشتغالی از منابع داخلی و سپرده های در گردش حساب بسیج سازندگی و برگزاری ۸ نمایشگاه سوغات محور جهت حمایت از محصولات مشاغل خانگی از دیگر اقدامات  در دست اجرای بسیج سازندگی است.

وی بیان کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی با همکاری آموزش و پرورش در مناطق پیرامونی شهر و استفاده از پتانسیل های روزبازار و شب بازارهای شهرداری در راستای اهداف کمیته توانمند سازی نیز باید پیگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.