قدس انلاین : مدیر تولید شبکه بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: در حال حاضر، حدود 30 عنوان برنامه تولید یا در دست تولید داریم که از جمله این مستندها می‌توان به‌مستندی که در را بطه با فلسطین، زندگی مقام معظم رهبری، زندگی یکی از خادمان خوب امام رضا (ع) تولید شده، اشاره کرد.

30 عنوان برنامه در شبکه بین‌المللی امام رضا (ع) تولید یا در دست تولید است
احسان جلایر در رابطه با شبکه بین‌المللی امام رضا(ع) عنوان کرد: این شبکه سال گذشته در نهمین اجلاسیه مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی فعالیت آزمایشی خود را ذیل این اتحادیه آغاز کرد. 

مدیر تولید شبکه بین‌المللی امام رضا(ع) با بیان اینکه این شبکه به‌زبان عربی است؛ بیان کرد: با توجه به‌اینکه بخش عمدی از زائران خارجی ما عرب زبان هستند به‌علاوه بحث وحدت کشورهای اسلامی زبان عربی در اولویت این شبکه قرار گرفت هر چند که زبان انگلیسی، فارسی و اسپانیایی در اولویت‌های بعدی این شبکه قرار دارد. 

وی ادامه داد: این شبکه در ایام عادی، چهار ساعت پخش برنامه دارد که از ساعت ۲۰ تا ۲۴ شب برنامه دارد. 
 
جلایر در رابطه با علت انتخاب این ساعت از شبانه‌روز را برای پخش برنامه‌ها گفت: با توجه به‌اینکه این شبکه در کشورهای خاورمیانه، شمال وغرب آفریقا  پخش می‌شود باید زمانی انتخاب می‌شد که همه این کشورها بتوانیم پوشش بدهیم. 

مدیر تولید شبکه بین‌المللی امام رضا(ع) در رابطه با برنامه‌های این شبکه اظهار کرد: پخش برنامه‌های حرم بخصوص برنامه‌های که مخصوص عرب زبان است، پخش برنامه‌های ایام خاص مانند شب‌های قدر و پیاده‌روی اربعین به علاوه ما هرشب یک سری برنامه‌ها گفتگو محور با حضور کارشناسان به‌زبان عربی داریم. 

 وی ادامه داد: ما در ایام اربعین و دهه آخر صفر روزانه برنامه پیاده‌روی اربعین دوستان صبح و دو ساعت بعد از ظهر پخش زنده داشتیم و برای اولین بار در بین شبکه‌های تلویزیونی شیعه و عرب‌زبان سخنرانی مقام معظم رهبری به‌مناسب نوروز و عید فطرت را به‌صورت زنده و همزمان دوبله پخش کردیم. 

جلایر در پاسخ به‌این سئوال که آیا این شبکه شبیه شبکه قرآن است، عنوان کرد: ما این شبکه را شبکه حرم امام رضا(ع) ندیدیم، بلکه شبکه امام رضا(ع) دیدم و تلاش کردیم، این شبکه صرف پخش برنامه‌های زنده حرم امام رضا نباشد.

مدیر تولید شبکه بین‌المللی امام رضا(ع) اظهار کرد: شبکه بین‌المللی امام رضا (ع) یک شبکه عمومی با محوریت امام رضا (ع) به‌تبیین معارف دینی از نگاه امام رضا(ع) است.

وی ادامه داد: شبکه بین‌المللی امام رضا (ع) یک شبکه عمومی است و نمی‌توان آن را یک شبکه معارفی صرف مانند شبکه قرآن اطلاق کرد.

جلایر با بیان اینکه در چشم‌انداز این شبکه تولید فیلم با محوریت امام رضا (ع) دیده شده؛ بیان کرد: ما در جدول پخشی که برای پخش برنامه‌ها از این شبکه تدارک دیده شده، فیلم و سریال، گفت‌وگو و مستند در نظر گرفته شده و حتی در آینده نه‌چندان دور بخش خبری نیز داریم.

مدیر تولید شبکه بین‌المللی امام رضا(ع) بیان کرد: سطح بالادستی این شبکه یعنی مدیران، از افراد باسابقه و شناخته شده کشور انتخاب شده، اما کف کار نیروهای جوان به‌کار گرفته می شود تا برای آینده این شبکه پرورش بیابند.

 وی در رابطه با برنامه‌های تولیدی این شبکه گفت: در حال حاضر، حدود 30 برنامه مستند تولید یا در دست تولید داریم که از جمله این مستندها می‌توان به‌مستندی که در رابطه با فلسطین، زندگی مقام معظم رهبری، زندگی یکی از خادمان خوب امام رضا (ع) اشاره کرد.

جلایر در رابطه با برنامه‌های دهه کرامت این شبکه عنوان کرد: با توجه آزمایشی بودن این شبکه بخشی از برنامه‌های این شبکه تامینی بوده، اما بخش عمده آن تولید است.

مدیر تولید شبکه بین‌المللی امام رضا(ع) افزود: برنامه اصلی ما در دهه کرامت برنامه «امین الله» است، این برنامه به‌صورت زنده از ساعت ۱۱ زمان نیمه‌شب پخش می‌شود.

وی اضافه کرد: در ایام دهه کرامت علاوه بر برنامه‌های زنده برنامه «فیروزه» را داریم که یک برنامه ترکیبی شامل اجرا، گفت‌وگو با کارشناسان و پخش مستند است و برنامه «دارالمرحمه» که برنامه‌های حرم را که به‌زبان عربی است، پخش می‌کنند.

جلایر بیان کرد: از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه برنامه‌های نقاره‌زنی حرم به‌صورت زنده تا بعد از نماز مغرب و عشا داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.