قدس آنلاین: مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون به ۲ هزار و ۲۱۵ نفر از حاشیه نشینان شهرهای مشهد، تربت حیدریه، نیشابور و سبزوار آموزش های مهارتی توسط این سازمان ارائه شده است.

ارائه آموزش های مهارتی به ۲ هزار نفر از حاشیه نشینان خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، افشین رحیمی گل خندان مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای خراسان رضوی، ضمن گرامیداشت هفته ملی مهارت که از ۳۱ تیر تا ۶ مرداد است با بیان اینکه امسال تیم اعزامی به مسابقات ملی مهارت کشور در ۱۱ رشته موفق به کسب رتبه های برتر شده اند و این نشان دهنده ارائه آموزش های مطلوب است، گفت: در سال گذشته ۱۲۴ هزار و ۲۸۴ نفر آموزش های مهارتی را در مراکز دولتی و خصوصی استان فرا گرفته اند که از این تعداد ۵۹ هزار و ۸ نفر در بخش خصوصی و ۶۵ هزار و ۲۷۶ نفر در بخش دولتی آموزش دیده اند.

وی با اشاره به اینکه مخاطبان ما دو گروه هستند، گروه اول کسانی که مهارت ندارند و برای کسب مهارت آموزش می بینند و گروه دوم هم کسانی هستند که به دلیل تغییرات فن آوری مهارت خود را افزایش می دهند، اظهارداشت: از تعداد کل کسانی که آموزش فرا گرفته اند ۶۲ هزار و ۸۹ نفر خانم و ۶۲ هزار و ۱۰۸ نفر هم آقا هستند.

رحیمی گل خندان با بیان اینکه در سال گذشته حاشیه شهرهای نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه و مشهد تعداد ۱۰۲۸ نفر در بخش های دولتی آموزش مهارتی کشب کرده اند، افزود: ۴ هزار و ۶۲۱ نفر دانشجو هم طی سال گذشته آموزش های مهارتی دیده اند همچنین در حوزه روستاییان و عشایر به ۱۰ هزار و ۹۳۶ نفر آموزش ارائه کرده ایم.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: در سال گذشته ۳ هزار و ۶۲۹ نفر مهارت آموزی در قالب محیط کار فرا گرفته اند همچنین به ۲ هزار و ۵۸۵ سرباز وظیفه در نیروهای انتظامی، سپاه، ارتش، صنایع دفاع و ۳ هزار و ۴۱۴ زندانی آموزش مهارتی ارائه کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در قالب کارگاههای سیار هم به ۴ هزار و ۷۴۲ نفر آموزش داده ایم، گفت:از ابتدای سال جاری تا کنون در مجموع به ۳۶ هزار و ۲۳۱ نفر آموزش مهارتی داده ایم که ۱۷ هزار و ۷۵۲ نفر خانم و ۱۸ هزار و ۳۷۹ نفر آقا بودند.

رحیمی گل خندان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون در مناطق حاشیه نشین شهرهای نیشابور، مشد، سبزوار و تربت حیدریه به ۲ هزار و ۲۱۵ نفر آموزش مهارتی ارائه کرده ایم، افزود:به ۱۵۳۷ دانشجو، ۳ هزار و ۵۸۰ نفز از روستاییان و عشایر، ۱۹۸۷ نفر در قالب طرح استاد شاگردی و ۹۶۳ نفر سرباز در قالب قرارگاه مهارت آموزی آموزش ارائه کرده ایم.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای خراسان رضوی اظهارداشت: از مجموع آموزش های ارائه شده در سال جاری ۷ هزار و ۴۲۸ نفر در مراکز دولتی، ۷۲۶ نفر در زندان، ۱۴۳۵ نفر در پایگاههای سیار شهری و ۲ هزار و ۳۱۱ نفر در صنایع آموزش های مهارتی را کسب کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.