قدس آنلاین: فرماندار کاشمر گفت: پذیرفتنی نیست که یک چهارم از خانوارها پساب غیربهداشتی خود را در کوچه رها کنند.

یک چهارم خانوارهای کاشمری، پساب غیربهداشتی را در کوچه‌ها رها می کنند

به گزارش قدس آنلاین، محمد علی نبی‌پور در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی که در محل فرمانداری کاشمر برگزار شد، با بیان اینکه موضوع بهداشت به عنوان یکی از مهمترین مباحث در پیشگیری از افزایش هزینه‌های درمانی در سطح کشور است که در مورد خانوارها و بیت المال باید مدنظر قرار گیرند، اظهار کرد: یکی از مهمترین وظایف شورای سلامت و امنیت غذایی کاهش هزینه‌های درمانی است.

وی با بیان اینکه وقتی صحبت از اجتماعی شدن موضوع بهداشت و درگیر کردن جامعه در خصوص مسائل بهداشتی می‌شود شورای سلامت نقش بسیار محوری پیدا می‌کند، گفت: همه مسئولان علاوه بر کارهای اجرایی که انجام می‌دهند برای موضوع سلامت هم اهمیت قائل شوند.

نبی پور با تاکید بر حضور دادستان در جلسات شورای سلامت و امنیت غذایی جهت افزایش ضمانت اجرای مصوبات، بیان کرد: مصوبات باید اجرایی شود و کارگروهایی که ذیل شورا تشکیل می شوند پیگیری لازم را برای اجرایی شدن مصوبات داشته باشند.

وی با اعلام اینکه تصمیماتی که در نشست‌ها، کارگروها و جلسات شهرستان‌ها گرفته می‌شود دستگاه متولی موظف به اجرایی کردن آن‌ها است، بیان کرد: کارگروها ابزار مدیریتی برای همه مدیران هستند تا با پشتوانه قوی‌تر و هم افزایی، وحدت و انسجام بیشتر معضلات را رفع کنند.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه نمی‌پذیریم دستگاه‌های اجرایی مسائل و مشکلات را به یکدیگر پاس دهند و مردم نیز آسیب ببینند و سرگردان باشند، بیان کرد: وقتی معضلی در شهرستان به وجود بیاید مشکل همه مسئولان بوده و همه باید در رفع آن تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین وظایف شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان پرداختن به سلامت مردم است، به‌ ادعای شهردار کاشمر مبنی بر اینکه  ۸۰۰۰ خانوار کاشمری پساب غیربهداشتی را به‌معابر و کوچه‌ها رها می‌کنند، گفت: به‌هیچ‌عنوان قابل‌پذیرش نیست که یک‌ چهارم خانوارهای کاشمری پساب غیربهداشتی را رها کنند، بنابراین ضرورت دارد در این راستا گام‌های جدی برداشته تا این معضل برداشتیحل شود.

نبی پور با اعلام اینکه باید به این موضوع به طور جدی ورود کرد، افزود: خوشبختانه اکنون معضل جدی بهداشتی در شهرستان نداریم.

وی با بیان اینکه از مسئولان انتظار داریم در کنار وظایف خود به مسئله بهداشت جامعه هم توجه داشته باشند، نقش رسانه‌ها را در این حوزه بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: انتظار داریم رسانه‌ها در راستای فرهنگ سازی در جامعه برنامه‌های خود را پیگیری کنند.

فرماندار کاشمر همچنین با اشاره به‌گزارشی مبنی برکشت محصولات جالیزی و خوراکی کشاورزی با آب‌های سطحی و فاضلاب در قسمت جنوب شهر، بر جلوگیری از این اقدام توسط دستگاه‌های متولی تأکید کرد.

وی با اشاره به‌اینکه آب شرب مصرفی در سه روستای بخش کوهسرخ و یک روستا در بخش مرکزی زیرپوشش شبکه آب شرب روستایی نیستند، خاطرنشان کرد: اگرچه تاکنون این روستاها تمایلی برای پیوستن به‌ شبکه آب شرب ندارند، اما به‌دلیل اهمیت موضوع دهیاران این روستاها مکلف هستند، با مراجعه به ‌اداره آب و فاضلاب روستایی دستگاه و مواد کلرزنی را دریافت و نسبت به‌تأمین آب شرب بهداشتی از طریق منابع فعلی روستا اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.