هواداران فرقه گاوپرست هندو، یک مرد مسلمان هندی را به اتهام قاچاق گاو به قتل رساندند.

قتل یک مرد مسلمان به دست هندوهای گاوپرست

به گزارش قدس آنلاین، هواداران فرقه گاوپرست هندو در هند امروز شنبه یک مرد مسلمان را که در حال انتقال دو گاو بود، به قتل رساندند.

پلیس ایالت راجستان در شمال غرب هند در توضیح ماجرای قتل این مرد  مسلمان اعلام کرد یک گروه 5 تا 7 نفره از اعضای فرقه هندو، این مرد مسلمان را که با نام «اکبر» شناسایی شده است و درصدد هدایت دو گاو به روستای خود در استان مجاور هاریانا بود، به اتهام قاچاق گاو محاصره کردند و پس از ضرب و شتم وی، رهایش کردند.

شیام سینگ، یکی از مقامات پلیس ناحیه الوار، به خبرگزاری رویترز گفت:  «ما در حال بررسی حادثه هستیم و به زودی عاملان اصلی این رویداد را بازداشت خواهیم کرد. این حادثه کمی پس  از نیمه شب رخ داده است. پس از آنکه چند روستایی او را در حال هدایت دو گاو مشاهده می کنند با اتهام اینکه درصدد قاچاق گاو است هدف حمله قرار می دهند. اکبر یک کشاورز در مجاورت استان هاریانا بوده است و معمولا از گاو برای کار روی زمین استفاده می کرده است».

پلیس در ادامه افزود: قربانی به دلیل شدت جراحات وارده در بیمارستان درگذشت.

فرماندار راجستان با انتشار یک پیام توئیتری در حساب کاربری خود، این حادثه را محکوم کرد و خواستار اقدام سریع پلیس برای شناسایی و بازداشت عوامل این حادثه شد.

اعضای افراطی فرقه هندو در حالی این مسلمان را به قتل رسانده اند که 15 ماه پیش، حمله مشابه دیگری رخ داده بود. در آوریل سال 2017، یک مسلمان هندی به نام «پلهو خان» که دو گاو و دو گوساله در پشت کامیون خود داشت، در مسیر بازگشت به روستایش هدف حمله فرقه گاوپرستان قرار گرفت و کشته شد. این حملات، نگرانی ها در خصوص تشدید اقدامات خشونت بار فرقه گاوپرست را افزایش داده است.

پس از به قدرت رسیدن حزب ملی گرای «بهاراتیا جاناتا» در سال 2014، با تلاش های آنها  کشتار گاو در 29 استان هند ممنوع شد. پس از آن قتل های مرتبط با گاوپرستی تا 97 درصد افزایش یافته است. از سال 2010 تاکنون بیش از 30 مسلمان به دست فرقه هندو کشته شده اند. 

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.