معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی از تعیین تکلیف 1030 میلیارد ریال از تسهیلات توسعه اشتغال روستایی تا کنون در استان خبر داد.

تعیین تکلیف ۱۰۳ میلیارد تومان از تسهیلات توسعه اشتغال روستایی استان خراسان رضوی

 قربان میرزایی اظهار کرد: تاکنون از رقم 6100 میلیارد ریال سهم استان از این اعتبارات حدود 3000 میلیارد ریال آن به استان ابلاغ شده که از این میزان یک سوم آن در کارگروه ها تعیین تکلیف و به بانک‌ها ارجاع و مصوب شده است که بخشی پرداخت شده و بخشی هم در دست پرداخت است.

وی عنوان کرد : از این میان 460 میلیارد ریال آن پرداخت شده و منجر به ایجاد 1560 اشتغال گردیده است و بقیه هم در حال انجام فرآیندهای مربوطه هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: شهرستان تربت جام در صدر جدول به لحاظ تعداد طرح، پرداخت و اشتغال ایجاد شده در استان است و شهرستان بینالود در پایین‌ترین رتبه جدول قرار دارد.

میرزایی تصریح کرد: در سطح کشوری نیز بر اساس تعداد طرح‌های مصوب کارگروه و بررسی کمی آن‌ها خراسان رضوی رتبه اول و البرز رتبه آخر کشور را داراست.

وی با بیان اینکه با توجه به فرصت محدود در اختیار برای جذب تسهیلات باید فرمانداران به صورت مستقیم به موضوع وارد شده و طی پیگیری‌ها و برگزاری جلسات مستمر در این رابطه نسبت به مدیریت شرایط و رصد پرداخت تسهیلات اقدام کنند، تاکید کرد: دراین میان با توجه به استقرار رابطین اشتغال در فرمانداری‌ها، مشکلات متقاضیان استفاده از این تسهیلات در زمینه دریافت و استفاده از این امکان به دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری منعکس شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به هدف‌گذاری ایجاد 110 هزار اشتغال جدید در استان انتظار است، فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی در این رابطه اقدام موثر و گسترده ای در حوزه اجرای طرح‌های توسعه ای اشتغال به ویژه روستایی انجام دهند.

میرزایی در ادامه بر ضرورت احصای فرصت‌ها و پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری بر اساس مزیت‌های شهرستان توسط فرمانداران و مدیران مربوطه تاکید و عنوان کرد: ضرورت شناسایی ایرانیان مقیم خارج از کشور در شهرستان‌ها هم موضوع مهمی است که فرمانداران ضمن شناسایی باید برای پیگیری‌ها به منظور رفع موانع و مشکلات و اقدامات بعدی به استانداری‌ها انعکاس دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.