برخی منابع فاش کردند که پادشاه عربستان تمایلی به واگذاری قدرت ندارد و ولی عهد سعودی با چالش جدیدی برای رسیدن به پادشاهی در زمان حیات پدر مواجه شده است.

چالش جدید بن سلمان برای رسیدن به قدرت

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، در شرایطی که «محمد بن سلمان» ولی عهد سعودی می کوشد تا به طور مطلق قدرت را در کشور به دست گیرد، سایت اطلاعاتی «تاکتیتال ریپورت» فاش کرد که «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان در حال حاضر تمایلی به واگذاری قدرت به فرزند خود ندارد.

این سایت به نقل از برخی منابع در کاخ پادشاهی عربستان سعودی فاش کرده است که ملک سلمان هنوز تصمیم نهایی خود را برای تحویل قدرت به ولی عهد اتخاذ نکرده و معتقد است تا زمانی که خود می تواند در قدرت باشد، ضرورتی برای انتقال قدرت به ولی عهد وجود ندارد.

این گزارش در حالی مطرح می شود که ملک سلمان اعلام کرده بود که قصد دارد در صورت وخیم شدن شرایط جسمانی خود، قدرت را به فرزندش محمد واگذار کند.

گفتنی است ملک سلمان هفته گذشته و پیش از سفر به مکه مکرمه دچار عارضه شد که تحت درمان قرار گرفت و مشخص شد که او به تنگی نفس مبتلاست.

این در حالی است که برخی تحلیلگران معتقدند انتشار خبر وخامت اوضاع جسمانی پادشاه، شایعه ای است که از سوی محمد بن سلمان ساخته و پرداخته شده تا باری دیگر موضوع پادشاهی و جانشینی خود را مطرح و به واکنش‌های موافق و مخالف آن پی ببرد.

این تحلیلگران می گویند که بن سلمان اگر بخواهد که قدرت را در دست بگیرد، منتظر نخواهد ماند و همانطور که «محمد بن نایف» را از ولی عهدی کنار زد، پدر را نیز از قدرت کنار خواهد زد، لکن به دنبال فرصت مناسب است.

منبع: مرآة الجزیرة

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.