۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 611226

رئیس شورای شهر تهران، با یادآوری آخرین خطبه آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: بازگشت به قانون، ترمیم شکاف میان مردم وحاکمیت راهکار ایشان درآخرین خطبه نماز جمعه برای برون رفت جامعه از مشکلات بود.

جامعه بیش از پیش به همدلی نیاز دارد

به گزارش قدس آنلاین،محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهراندر جلسه امروز شورای شهر طی سخنانی از مجمع تشخیص مصلحتنظام برای تصویب مجوز بازگشت سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد تشکر و به این هموطن زرتشتی تبریک گفت.

وی همچنین با یادآوری دیدار نخستین برخی اعضای شورا با رئیس مجلساظهار داشت: جا دارد از آقای الویری که در نخستین ملاقات شورا، با ریاست مجلس شورای اسلامی پیگیری این موضوع را آغاز کردند نیز تقدیر و تشکر کنیم.

هاشمی رفسنجانی در ادامه شهادت ۱۱ تن از نیروهای جان بر کف مرزبانان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در حمله تروریستیو درگذشت عالم ربانی حضرت آیت‌الله مجتهدی تهرانی را تسلیت گفت.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: در ایام سالروز آخرین خطبه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را داشتیم خطبه‌ای که ایشان در پاسخ به درخواست‌هایی جهت ارائه راهکارهای برون رفت از چالش سیاسی جامعه و همچنین بازگشت به نماز جمعه آن خطبه را جامع می‌دانستند.

وی ادامه داد: همه می‌دانیم امروز کشور وارد چالش جدید و دامنه‌داری با مثلث ایالات متحده، رژیم صهیونیستی و برخی دولت‌های عربی شده است و ما بیش از پیش به یکدلی و همگرایی در جامعه نیازمندیم و بایستی صدایی واحد از ایران در جهانشنیده شود و برخواستن صدایی واحد نیاز به زدودن کینه‌ها و کدورت‌ها و وفاق ملی و ترمیم شکاف‌های اجتماعی دارد.

رئیس شورای شهر تهران سخنان اخیر مقام معظم رهبری که خواستار حل مشکلات مردم، برخورد بدون اغماض با متخلفان و مفسدان اقتصادی و تقویت رابطه مردم و نظام شده‌اند را همان مسیری دانست که جریان انحرافی و افراطیون با دفع حداکثری و جذب حداقلی قصد کج کردن مسیر انقلاب را از آن داشتند و نیاز امروز ما بازگشت به همان فضای وحدت همدلی و همراهی دهه نخست انقلاب میان مردم و مسئولان است.

هاشمی رفسنجانی در ادامه سخنانش تصریح کرد: گر چه برخی از نیروهای افراطی و تندرو مواضع خیرخواهانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در آخرین نماز جمعه ایشان را برنتافتند و ایشان را مورد تخریب قرار دادند اما گذشت زمان نشان داد دوراندیشی آیت‌الله نسبت به مسائل سیاسی باعث شد ایشان مواضعی را اتخاذ کنند که نیاز انقلاب و کشور بود.

وی محور اصلی سخن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در واپسین خطبه ایشان را بازگشت به قانون و ترمیم شکاف میان مردم و حاکمیت دانست و افزود: ایشان ناصحانه دامن زدند به اختلافات، برخورد سخت با اعتراضات نرم، آسیب‌زدن به اعتماد عمومی را تیشه زدن به ریشه نظام می‌دانستند و همه تلاش و اعتبار خود را معطوف ساختند که انقلاب از سرمایه اصلی خود یعنی حضور و حمایت آحاد مردم و نه یک قشر و سلیقه خاص محروم نشود. به اعتقاد وی، عمل به مر قانون، برخورد با متخلفان قدرتمند و صاحب نفوذ، نشان دادن رفعت اسلامی در برخورد با مردم و شهروندان عادی و فاقد قدرت موجب می‌شود که شکاف جامعه با حاکمیت ترمیم شود و فراهم کردن بستر قانونی اعتراضات اجتماعی و پررنگ شدن و تقویت عنصر مردمسالاری دینی و جمهوریت در نظام، اقتدار ملی را در برابر بیگانگان افزایش خواهد داد.

منبع: افکارنیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.