سخنگوی کتائب حزب الله از گروههای مقاومت اسلامی عراق در پی انتشار یک گزارش رسانه ای نسبت به انجام هر گونه حمله رژیم صهیونیستی به مراکزی در عراق هشدار داد.

هشدار الحشد الشعبی نسبت به حمله اسرائیل به مراکزی در عراق

به گزارش قدس آنلاین، 'محمد محیی' در واکنش به انتشار برخی گزارش های رسانه ای مبنی بر این که رژیم صهیونیستی لیستی از اهداف برای بمباران در عراق آماده کرده است، به شبکه خبری المیادین گفت حمله اسرائیل به اهدافی در عراق بعید نیست و این امر (نیت تل آویو) دیگر موضوع پنهانی هم نیست. 

اشاره وی به حمله 27 خردادماه به مقر یکی ازگروههای الحشد الشعبی در مرز عراق و سوریه است که بعدا مشخص شد کار اسرائیل با هماهنگی آمریکا بوده است. 
وی هشدار داد ما در هر گونه حمله احتمالی که علیه عراق صورت گیرد، آمریکا را مسوول می دانیم. 
به گفته این مسوول الحشد، آمریکا دنبال محاصره کردن ایران در منطقه است. 
محیی تاکید کرد در صورت هر گونه حمله ای، پاسخ به آن بر عهده دولت عراق خواهد بود. 
روزنامه الجریده کویت روز شنبه در گزارشی به نقل از منابع مطلع مدعی شد که اسرائیل لیستی از اهداف را در داخل عراق تهیه کرده تا به آنها حمله کند چون به زعم تل آویو این مراکز نظامی متعلق به ایران است و تهران از آن برای انتقال سلاح، مهمات و نیرو به سوریه استفاده می کند. 
این روزنامه همچنین یک تصویر هوایی تحت عنوان تصویر اهداف تعیین شده از سوی اسرائیل منتشر کرده و مدعی شده مربوط به دو ماه پیش است و در آن اهدافی چون گذرگاه های مرزی مهران، باشماق و شلمچه مشخص شده است.
این گزارش درحالی است که دولت های ایران و عراق بارها تاکید کرده اند که تهران با موافقت بغداد تنها در حد مستشاری و برای مبارزه با تروریستم در عراق حضور دارد و دارای هیچ نیروی نظامی و پایگاه نیست. 
مقامات و شخصیت های عراقی می گویند آمریکا در پی شکست داعش توسط نیروهای مقاومت مردمی عراق (الحشد الشعبی) هر بار به بهانه ای دنبال حذف این نیروها از صحنه عراق است و با توجه به ناکامی واشنگتن در حذف سیاسی این نیرو و ایستادگی دولت و احزاب سیاسی عراق در دفاع از نیروهای مقاومت اسلامی، به نظر می رسد می خواهد وارد فاز برخورد با این نیروها شود.
آنها در همین رابطه به حمله 27 خردادماه گذشته به مقر یکی از این نیروها (کتائب حزب الله) در مرز عراق و سوریه اشاره می کنند که بررسی ها نشان داد کار آمریکا و یا اسرائیل با هماهنگی آمریکا بوده است. 
براثر این حمله هوایی 22 نفر از یگان های 45 و 46 الحشد الشعبی در نوار مرزی عراق با سوریه کشته و 12 تن دیگر زخی شدند.
به گفته آنها، آمریکا و اسرائیل اهدافی را که نتوانستند با پرورش و حمایت از داعش بدست آوردند اکنون از روشی دیگر دنبال می کنند تا عراق و نیز منطقه به آشوب کشیده شود و به خیال خود به این وسیله، امنیت رژیم صهیونیستی تضمین شود.

منبع: العالم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.