نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه مدیر باید فراتر از مدیریت روزمره، جامعه را در مسیر انقلاب به‌پویایی برساند، گفت: مدیریتی که انقلاب و اسلام در آن سهم نداشته باشد، مدیریت نامطلوب است.

مدیریتی که انقلاب و اسلام در آن سهم نداشته باشد، مدیریت نامطلوب است

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در دیدار با مسئولان حراست‌های تابعه استانداری خراسان رضوی که در دفتر امام‌جمعه مشهد برگزار شد، گفت: حراست عنوانی است که وقتی یک برادر در نهاد مقدسی این مسئولیت را برعهده می‌گیرد، به‌معنای مصونیت‌بخشی انقلاب و نظام در آن نهاد است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: در جریان مدیریت حراستی، از آسیب‌هایی که از سوی یک نهاد متوجه انقلاب و نظام می‌شود، کاملا جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در دوران رژیم طاغوت به‌جای حراست در هر اداره و نهادی یک اتاق حفاظت قرار داشت؛ متذکر شد: تفاوت اتاق حفاظت که وابسته به‌ساواک بود با مدیریت حراست امروز که مربوط به‌وزارت اطلاعات است، دو رسالت متغایر است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: در اتاق حفاظت یک جریان اطلاعاتی امنیتی، مسئولیتش حفظ قدرت یک جریان طاغوتی بود که بر جان و مال و ناموس مردم مسلط است تا این سلطه و قدرت را کاملا صیانت و نگهبانی کند، این رسالت حفاظت زمان شاه بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به‌اینکه رسالت حراست، مصونیت‌بخشی به‌یک اصول ارزشی، یک نظام و یک انقلاب است؛ بیان کرد: یک مأمور حفاظت در حقیقت در استخدام یک جریان قدرت درآمده بود و کارگزار و نوکر یک قدرت مسلط طاغوتی در جامعه بود.

وی با بیان اینکه رسالت مدیر حراست در هر نهادی نگاهبانی از آن نهاد است؛ اظهار کرد: در رژیم طاغوت، حفاظت مزدور و امروز مدیر حراست، عامل مصونیت‌بخشی به‌نظام و انقلابی است که دستاورد خون انسان‌ها است.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: خواه‌ناخواه نوع مدیریت‌ها مشکلاتی را برای نظام به‌وجود می‌آورد، بنابراین شما یک عامل نگهبان و نگهدارنده‌ برای آسیب‌هایی هستید که از این نوع مدیریت‌ها متوجه نظام و انقلاب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اگر فردی با این مبنای باورمندانه و ایمان و اعتقاد به‌شغلش نگاه کند، طبیعتا عملکردش با کسانی که به‌شغل‌شان به‌عنوان یک اشتغال درآمدزای تأمین‌کننده زندگی روزمره و معیشت نگاه می‌کند، تفاوت دارد.

وی با اشاره به‌اینکه دونکته را باید مورد توجه قرار دهید، تأکید کرد: نخست اینکه، به‌غیر از انحرافات فکری، اعتقادی، اخلاقی و روشی که در مدیران دیده می‌شود، یکی از آسیب‌های بزرگی که از ناحیه مدیریت‌ها بر پیکر نظام وارد می‌شود، این است که جریان مدیریت امکانات را به‌جای استخدام برای مردم در زندگی روزمره خودش استخدام کند.

آیت‌الله علم‌الهدی سوءاستفاده مدیران از امکانات دولت برای استخدام مردم را از آسیب‌های بزرگی دانست که می‌تواند متوجه نظام و انقلاب شود و گفت: این اقدام، مردم را از نظام ناامید و مأیوس می‌کند، جریان حراست باید به‌این موضوع توجه کند که امکانات یک نهاد در خدمت مدیریت و عناصر مباشر نهاد است یا در خدمت مردم!

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید براینکه نظام و مدیریت‌های آن باید در استخدام انقلاب و ارزش‌های آن باشند؛ اظهار کرد: نکته دومی که باید در اصل ایفای رسالت حراستی خود در هر نهادی به‌آن توجه داشته باشید، این است که جایگاه انقلاب و نظام در کجای این نهاد است؟

وی اضافه کرد: یک نهاد اجتماعی ممکن است در جهت خدمات مردمی موفق عمل کند، اما سهم انقلاب از نهاد چیست؟ شما در هر نهادی که به‌امر حراست مشغول هستید، باید ببینید در جریان همه فعالیت‌ها و خدماتی که مدیران ما انجام می‌دهند، سهم انقلاب چقدر است؟

آیت‌الله علم‌الهدی متذکر شد: بخشی از فعالیت‌ها که خدمات مردمی و مدیریت روزمره کشور است، به‌جای خود، اما از همه اینها انقلاب چه‌سهمی دارد؟ فردی که در مدیریت است، چه میزان به‌انقلاب معتقد بوده و روند حرکت انقلاب را قبول دارد؟

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: مدیر باید فراتر از مدیریت روزمره، جامعه را در مسیر انقلاب به‌پویایی برساند، زیرا ما از ابتدا به‌دنبال این بودیم که همه برنامه‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و مدیریتی نظام را برای توسعه و جهانی شدن انقلاب استخدام کنیم.

وی تصریح کرد: هدف ما از ابتدا این بوده، در غیر این صورت، کشور در هر نظامی اداره می‌شود، ما هم نمی‌توانیم ادعا کنیم، عملکرد ما در جریان اداره روزمره کشور و تأمین نیازهای مردم بهترین بوده است، بلکه می‌توانیم ادعا کنیم، نظام مدیریتی ما در یک جریانی قرار گرفته که مردم خودشان برای خودشان تصمیم گرفتند و از ارزش‌های انقلاب دفاع کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به‌اینکه مدیریتی که انقلاب و اسلام در آن سهم نداشته باشد، مدیریت نامطلوب است؛ تأکید کرد: ما به‌گونه‌ای عمل کردیم که در عین حفظ نظام مدیریتی و اصول امنیتی زندگی روزمره مردم توانستیم آزادی خاص برای مردم به‌وجود آوریم تا بتوانند زندگی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.