مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در جمع آمریکایی‌های ایرانی‌تبار در کالیفرنیا، اتهامات همیشگی واشنگتن علیه ایران را تکرار کرد.

سخنان تکراری وزیر خارجه آمریکا در جمع آمریکایی‌های ایرانی‌تبار

به گزارش قدس آنلاین، وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه پروپاگاندای رسانه‌ای واشنگتن علیه ایران، این بار در جمع آمریکایی‌های ایرانی‌تبار، دروغ‌پردازی‌های آمریکا و ضدانقلاب علیه کشورمان مانند "حمایت از تروریسم" را در یک سخنرانی با عنوان "حمایت از صداهای ایرانی" تکرار کرد.

مایک پمپئو همچنین در این سخنرانی که در کتابخانه رونالد ریگان در کالیفرنیا انجام شد و چهره‌های تندرویی از سنای آمریکا از جمله «تام کاتن» و محکومین امنیتی شناخته‌شده‌ای چون «جیسون رضاییان» نیز در آن حضور داشتند، مدعی حمایت از مردم ایران شد اما درباره دلیل تحریم ایرانیان از سفر به آمریکا هیچ توضیحی نداد.

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنرانی خود، برخی مقامات کشورمان را نیز همچون گذشته به فساد متهم کرد اما بدون ارائه کوچکترین مدرکی، تنها به تکرار ادعاهای بی‌اساس و اثبات‌نشده‌ای پرداخت که طی سالهای اخیر بارها و بارها از زبان منافقین و ضدانقلاب شنیده شده‌اند.

پمپئو در ادامه این سخنرانی، محمد ثلاث (عامل جنایت خیابان پاسداران) را نیز با تکیه بر ادعای خودش، بی‌گناه خواند و از اعدام فردی که با اتوبوس ماموران نیروی انتظامی را زیر گرفت، انتقاد کرد.

وی همچنین بدون اشاره به اقدام غیرانسانی اخیر دولت آمریکا در جدا کردن کودکان مهاجر از والدینشان و صدها مورد رفتار ضدبشری این کشور در سراسر جهان، ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد.

وزیر خارجه آمریکا در این سخنرانی بار دیگر از ناآرامی‌های ایران نیز حمایت کرد و گفت ایالات متحده پشت تمام معترضان ایرانی خواهد ایستاد.

پمپئو در بخش دیگری از سخنرانی خود از اشتیاق دولت آمریکا برای مذاکره با ایران نیز سخن گفت و از آمادگی ترامپ برای مذاکره با مقامات ایران در صورت تغییر رفتار تهران خبر داد!

سخنرانی وزیر خارجه آمریکا در جمع آمریکایی‌های ایرانی‌تبار البته بدون حاشیه هم نبود. در حالیکه وی در ابتدای سخنرانی خود ادعا کرد تمام افرادی که در آنجا به سخنان او گوش می‌دهند، با نظرات آمریکا درباره ایران هم عقیده‌اند، یک معترض از میان جمعیت شروع به فریاد زدن کرد و سخنرانی او برای دقایقی قطع شد.

گفتنی است پمپئو، همانند بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، طی هفته‌های گذشته بارها پیام‌ها و ویدئوهایی را در فضای مجازی منتشر کرده که هدف آشکار آنها ایجاد نارضایتی عمومی در جامعه ایران برای براندازی نظام بوده است.

هر چند پمپئو و مقامات وزارت خارجه آمریکا پیگیری چنین سیاستی را رد کرده‌اند اما رسانه‌های صهیونیستی اخیرا اذعان کردند که تل‌آویو و واشنگتن کارگروهی مشترک برای ناآرام کردن ایران تشکیل داده‌اند.

چندین مقام آمریکایی نیز روز گذشته در مصاحبه با رویترز اذعان کردند اطلاعاتی که کاخ سفید اخیرا درباره ایران منتشر می‌کند، مانند این ادعا که پول حاصل از برجام در داخل کشور هزینه نشده است، بعضا "ناقص"، "اغراق‌آمیز" یا کاملا "تحریف‌شده" هستند تا تصویر سیاه‌رنگی از مقامات ایران ترسیم کنند.

خبرنگار المانیتور در توئیتی نوشت ایرانی-آمریکایی‌هایی که در سخنرانی پمپئو شرکت کرده‌اند، می‌گویند تنها 15 تا 20 درصد حضار ایرانی-آمریکایی بودند و بخش اعظم جمعیت حاضر در این سخنرانی، اعضای حزب جمهوری‌خواه بودند. پیش از این اعلام شده بود مایک پمپئو قرار است در جمع آمریکایی‌های ایرانی‌تبار سخنرانی کند اما گویا وزیر خارجه آمریکا بیشتر برای اعضای حزب متبوعش سخنرانی کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.