رشت-در پنجاه و یکمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت به ایجاد نشاط عمومی به عنوان یکی از رسالت های مدیریت شهری تاکید شد.

ایجاد نشاط عمومی از رسالت های مدیریت شهری است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت رئیس کمیسیون بهداشت،محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر با تبریک بمناسبت فرا رسیدن دهه کرامت و میلاد با سعادت امام رضا(ع) اظهار کرد: وجود بارگاه ملکوتی امام هشتم موجب برکات بسیاری در ایران زمین شده است.

فاطمه شیرزاد با تاکید بر توجه ویژه به کاشت گل و گیاه در میادین شهری و انجام نقاشی های دیواری در راستای ایجاد نشاط عمومی در شهر افزود: شهرداری رشت علی الخصوص سازمان سیما و منظر باید با بکارگیری ایده های جذاب و خلاقانه به این مبحث رنگ و بوی تازه ای بدهند.

وی وضعیت آسفالت معابر و کوچه های شهر رشت را نامناسب دانست و گفت: معضل آسفالت از دیرباز در شهر رشت وجود داشته و باید چاره اساسی در این حوزه اندیشیده شود.

شیرزاد با اشاره به اینکه با تمهیدات مختلف پروسه آسفالت رشت تسریع پیدا کند بیان کرد: دیگر دستگاه های متولی با تامین به موقع شن و ماسه در رفع این مشکل تلاش کنند و از فرافکنی بپرهیزند.

رئیس کمیسیون بهداشت،محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت با تقدیر از عملکرد نواحی شهرداری رشت به عنوان نوک پیکان خدمات دهی به شهر و شهروندان افزود: با وجود حجم مشکلات موجود اقدامات خوبی به واسطه حضور نیروهای مجرب در این حوزه در حال انجام است و انتظار داریم شهرداران منطقه نسبت به بررسی و رفع مشکلات پرسنل و تامین تجهیزات مورد نظر آنان در راستای خدمات رسانی بهتر به شهروندان تلاش کنند.

شیرزاد به وقوع برخی از مشکلات قضایی برای پرسنل شهرداری رشت در حین انجام وظیفه اشاره کرد و گفت: دایره حقوقی شهرداری رشت در زمان بروز مشکلات برای پرسنل در حین کار موظف به پیگیری امور بوده و برای تسهیل در این امور کارگروه حقوقی تشکیل شود.

وی با تاکید بر این که فعالیت نواحی شهری منحصر به اجرای آسفالت و جمع آوری زباله نیست بیان کرد: مدیران نواحی و مناطق شهرداری باید با سرکشی منظم و اشراف کامل به موارد و مشکلات ناحیه تحت مدیریت خود در راستای ارائه خدمات بیشتر جهت کسب رضایتمندی شهروندان تلاش کنند.

شیرزاد با تاکید به ساماندهی سگ های بلاصاحب در رشت تصریح کرد: وجود سگ های بلاصاحب در رشت موجب نارضایتی شهروندان و بروز برخی از حوادث ناگوار شده و امیدوارم حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری رشت با اتخاذ تصمیمات مناسب و تسریع بخشی به امور این مشکل بزرگ را برطرف کند.

 رئیس شورای شهر رشت نیز در این جلسه با تقدیر از عملکرد فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت اظهار کرد: در یک سال اخیر فاطمه شیرزاد به عنوان تنها بانوی حاضر در مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر در کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا همواره منشا خیر بوده و در خط مقدم پیگیری مسائل مهم روز همچون پسماند، ارائه کیفی خدمات شهری و تجهیز آتش نشانی حضور داشته است.

سید امیرحسین علوی با تاکید به اهمیت جایگاه نواحی شهرداری و لزوم حمایت از این بخش به عنوان بازوانی پرتوان شهرداری رشت افزود: نواحی شهرداری رشت با وجود همه محدودیتها با دیدگاهی جهادی در راستای آبادانی شهر گام بر میدارد.

عضو کمیسیون بهداشت،محیط زیست شورای رشت عملکرد کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا را مناسب ارزیابی و اظهار کرد: مجموعه شهرداری رشت همچون یک خانواده باید در کنار یکدیگر و با همدلی و احساس مسئولیت بیشتر به انجام وظایف خود در راستای رفع مشکلات بپردازند.

بهراد ذاکری با انتقاد از وضعیت آسفالت معابر و کوچه های شهر رشت افزود: وضعیت نامطلوب آسفالت رشت موجب نارضایتی شهروندان نسبت به عملکرد مدیریت شهری شده و باید ضرب الاجلی به منظور رفع این مشکل تعیین شود.

وی به وجود مشکلاتی از جمله محدودیت های مالی، فقدان تعامل مابین شهرداری و سازمانهای مرتبط با حوزه خدمات شهری اشاره کرد و گفت: بخش عمده ای از مشکلات ناشی از عدم مدیریت یکپارچه شهری بوده و با وجود تمامی مشکلات باید با بهره گیری از امکانات و ابزار موجود نسبت به برون سپاری برخی از خدمات اقدام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.