بحث تعطیلی باغ وحش وکیل‌آباد به‌واسطه نگهداری غیراصولی از حیوانات و کمبود فضا و عدم رعایت استاندارد در استقرار قفس‌ها مدت‌ها مطرح بود؛ موضوعی که در نهایت با ایراد موضعی انفعالی از سوی سازمان حفاظت از محیط‌زیست استان و دادن مهلتی 3 ساله مقرر شد این باغ وحش به اصلاح وضعیت موجود خود اقدام کند.

ناپدیدشدن ۸ ببر بنگال از باغ وحش وکیل‌آباد مشهد

هرچند در تمام مدت این 3 سال وضعیت و عملکرد این باغ وحش همیشه مورد اعتراض فعالان و حامیان محیط‌زیست استان و کشور بوده است. انتشار فیلم‌هایی در فضای مجازی منتسب به این باغ وحش مبنی بر خرید و فروش توله چهارپایان وحشی و یا اعتراضات گسترده حامیان حیوانات در پی انتقال چندین گونه از حیوانات به تهران که در نهایت به تلف شدن این حیوانات منتهی شد، بخشی از حواشی این باغ وحش تا امروز بوده است.

این روزها در بین فعالان محیط‌زیست خبری دهان به دهان می‌چرخد. خبری که حاکی از ناپدیدشدن 8 ببر بنگال باغ وحش وکیل‌آباد در طول ماه‌های گذشته است. برخی منابع غیررسمی کشته‌شدن این ببرها را  تائید کرده‌اند و حتی بحث فروش پوست تاکسیدرمی شده، این ببرها به مشتری‌هایی از کشورهای عربی به میان آمده است.

مهدی رستمی مالک باغ وحش وکیل‌آباد در پاسخ به این سئوال که آخرین وضعیت استانداردسازی باغ وحش وکیل‌آباد به کجا انجامیده است، گفت: در حال حاضر تا انتهای سال مجدداً مهلت گرفته‌ایم و به‌دنبال وسعت بخشیدن به اندازه قفس‌ها هستیم.

وی در پاسخ به این سئوال که برای استاندادسازی فضای باغ وحش آیا اقدام به کاهش تعداد حیوانات نیز کرده‌اید یا خیر؟ تنها به تایید موضوع اکتفا کرده و از توضیح بیشتر پیرامون سرنوشت حیوانات خارج شده از باغ وحش اجتناب کرد.

رستمی همچنین درباره تعداد ببرهای بنگال موجود در باغ وحش خود اظهار داشت: آماری از تعداد ببرهای باغ وحش ندارم. تعداد همان است که سازمان محیط‌زیست ماهانه ثبت می‌کند.

وی همچنین در پاسخ به مرگ برخی ببرهای باغ وحش به‌دلیل کهولت سن یا دلایل دیگر از این موضوع و تعداد احتمالی ببرهای مرده (کشته شده؟) در این باغ وحش اظهار بی‌اطلاعی می‌کند، اما عدم مرگ و میر را در ماه‌های گذشته را هم تکذیب نمی‌کند.

تسنیم پیگیری‌های خود را در جهت تعیین تکلیف و مشخص شدن وضعیت ببرهای ناپدید شده از باغ وحش وکیل‌آباد تا حصول نتیجه ادامه خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.