قدس آنلاین: دکتر جعفر مروارید گفت: در فرهنگ ایران تاریخچه موسیقی بسیار غنی تر از سابقه برگزاری کنسرت است واین هنر برخاسته از روح و سبک زندگی ایرانی است.

در عرصه موسیقی فاخر اجرای صحنه ای داریم نه کنسرت

به گزارش قدس آنلاین،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی  گفت:شروع اجراهای صحنه ای موسیقی در دهه کرامت واقع شده است که منتسب به آقا علی بن موسی الرضا امام مهربانیها است وتولد این امام را داریم که جشن و سرور اهل بیت (ع) است و تولد دو عزیز از اهل بیت پیامبر اسلام (ص) را داریم.

دکتر جعفر مروارید افزود:البته نباید  کلمه کنسرت رابکار ببریم زیرا هرچه دقت می کنیم می بینیم در فرهنگ ایران تاریخچه موسیقی بسیار غنی تر از سابقه برگزاری کنسرت است واین هنر برخاسته از روح و سبک زندگی ایرانی است.

وی با بیان اینکه در عرصه موسیقی  اجرای صحنه ای داریم و کنسرت معادل غربی آن است افزود: یک اجماع و توافقی در بین مسئولان فرهنگی صورت گرفته است که نشاط اجتماعی را با تاکید بر لزوم رعایت حساسیتهای کلانشهر مذهبی مشهد داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: موسیقی اصیل ایرانی جزئی از تجربه دینی و تکامل اخلاقی جامعه ایرانی است که اجرای شایسته (و بی حاشیه آن) را تمرین تکامل روح می دانم.

وی افزود: به عنوان یک مشهدی باید یاد آور شوم که با توجه به اینکه پیشکسوتانی در عرصه موسیقی اصیل ایرانی داشته ایم برهمین اساس ما می توانیم کمک کنیم که با همدلی و رعایت حساسیتها اجراهای صحنه ای در مشهد نیز تداوم پیدا کند.

مروارید  در باره برنامه های موسیقی محور " بامدادگروه موسیقی استاد سراج" نیز گفت: هم اکنون فضای مشهد برای اجرای موسیقی های صحنه ای فاخر آماده شده و برای همین موضوع از مسئولان فرهنگی و نیروی انتظامی برای ایجاد زیر ساختها و تامین امنیت روانی و اجتماعی دربرگزاری این مرحله از کار تشکر می کنم و از مسئولان و نهادهایی که با پیامهایشان مشهد را با شان مذهبی اش به سمت نشاط پیش بردند صمیمانه قدردانی می کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.