یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به تولید نانوداروی درمان سرطان شده که این نانودارو را به کشورهای ترکیه و سوریه صادر کرده است.

صادرات نانوداروی درمان سرطان به ترکیه و سوریه

به گزارش قدس آنلاین،دکتر نوید گودرزی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان تولید کننده دارو اظهار کرد: در این شرکت موفق شدیم داروی درمان سرطان را که تاکنون جزء اقلام وارداتی کشور محسوب می شده را به تولید برسانیم.

وی با بیان اینکه «پاکلی تاکسل» دارویی است که آن را با فناوری نانو برای درمان سرطان به تولید رسانده ایم، گفت: کار تحقیق و توسعه این دارو ۵ سال طول کشیده است.

مدیر این شرکت دانش بنیان با اشاره به انواع سرطان هایی که با این دارو درمان می شوند، گفت: از این دارو می توان برای درمان سرطان های پانکراس، لوزالمعده، پستان، ریه، معده و تخمدان بهره برد.

وی خاطر نشان کرد: این دارو بر پایه تکنولوژی موسوم به نانوذرات پیوند به آلبومین توسعه یافته است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: فرمولاسیون و تهیه نانوداروها در قالب نانوذرات آلبومین کمک می‌کند تا نیازی به استفاده از مواد جانبی ناسازگار با بدن که منجر به بروز بخشی از عوارض جانبی داروها می‌شوند، نباشد.

گودرزی با اشاره به تدوین اهداف مرکز تحقیقات نانوفناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران مطابق برنامه راهبردی پنج ساله گفت: انجام تحقیقات پایه و کاربردی در زمینه نانوفناوری در پزشکی براساس نیاز کشور و نیازهای جامعه پزشکی، فراهم کردن زیرساخت سخت افزاری و نرم افزاری در جهت تولید محصولات نانوفناوری در پزشکی بخشی از این برنامه‌ها است.

وی یادآور شد: تاسیس شرکت‌های دانش بنیان با محور دانش تخصصی توسعه یافته از اهداف مرکز است که تولید دارو شامل این هدف می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به صادرات داروی درمانی سرطان این شرکت دانش بنیان افزود: ما موفق شدیم این داروی درمانی سرطان را به کشورهای ترکیه و سوریه صادر کنیم.

گودرزی با اشاره به مزیت این دارو نسبت به نمونه های خارجی گفت: قیمت این دارو بسیار بالاست و جز اقلام وارداتی ما محسوب می شود و از امریکا وارد کشور می شد.

وی با بیان اینکه ما توانایی تامین نیاز کشور به این دارو را داریم، گفت: البته در این شرکت درصدد هستیم داروهایی را در زمینه سرطان و ترک اعتیاد به تولید برسانیم که ان شاالله امسال و سال آینده وارد بازار خواهند شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.