«انس الشامی» با تأکید بر اینکه ذره‌ای از خاک سوریه تحت سیطره تروریست‌ها باقی نخواهد ماند، گفت: پیشروی‌ها و پیروزی‌های ارتش سوریه به ویژه در جنوب به سرعت ادامه دارد و دومینوی تروریسم یکی پس از دیگری سقوط می‌کند.

ذره‌ای از خاک سوریه در سیطره تروریست‌ها و حامیان آن‌ها نخواهد ماند

«انس الشامی» نماینده سابق پارلمان و تحلیلگر مسائل سوریه، در خصوص روند عملیات ارتش این کشور علیه تروریسم در جنوب و ریف درعا و قنیطره در مصاحبه با خبرنگار گروه بین‌الملل قدس‌آنلاین گفت: پیشروی‌ها و پیروزی‌های ارتش سوریه به ویژه در جنوب به سرعت ادامه دارد و دومینوی تروریسم یکی پس از دیگری سقوط می‌کند؛ به گونه‌ای که برخی از گروه‌های تروریستی تسلیم و برخی وارد مصالحه و یا توافق با دولت سوریه می‌شوند. این پیروزی‌ها به طور متوالی به دست ارتش سوریه در شرایط مختلف و به فضل حمایت متحدان سوریه به ویژه برادرانمان در ایران و حزب الله و همچنین متحدان روسی محقق شده است. ما به عنوان مردم سوریه می‌دانیم که راز پیروزی ما وحدت، تمسک به وطن و مبارزه با تروریسم تکفیری و وهابی مورد حمایت آمریکا و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به ویژه عربستان سعودی است.

انس الشامی افزود: با خروج گروه‌های مسلح و شکست آن‌ها در ریف درعا و قنیطره، تنها، گروه تروریستی داعش در منطقه «حوض یرموک» باقی مانده است؛ تمامی ما امروز از ماهیت داعش و حامیان آن آگاهی کامل داریم. دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی تا جایی که می‌تواند از گروه تروریستی داعش در تمام مناطق سوریه و به ویژه امروز در جنوب این کشور حمایت می‌کنند. آنها اکنون به دنبال شرط گذاری برای مذاکره درمورد تخلیه مناطق هستند ولی آنگاه که لحظه آغاز عملیات ارتش سوریه فرا رسد، خواهند فهمید که ارتش سوریه به کمک متحدان خود، داعش و تمام حامیان آن را شکست خواهد داد و دو راه پیش روی آنها باقی نخواهد گذاست: یا آنکه تسلیم شوند و یا آنکه بمیرند.

وی در خصوص عملیات ارتش سوریه در قنیطره تأکید کرد: آزادسازی وجب به وجب خاک سوریه که «بشار اسد» رئیس جمهور این کشور مسؤولیت آن را به عهده دارد و مردم نیز او را حمایت می‌کنند، محقق خواهد شد و مطمئن باشید ذره‌ای از خاک سوریه در سیطره تروریست‌ها و حامیان آمریکایی و سعودی آن‌ها باقی نخواهد ماند. بنابراین همانطور که حلب را آزاد کردیم، همانطور که در حمص و ریف دمشق پیروز شدیم و اخیراً منطقه درعا را از تروریست‌ها پس گرفتیم، قنیطره را نیز به طور کامل آزاد خواهیم کرد و پس از آن نیروهای ارتش سوریه به سمت آزادی ریف رقه و دیگر مناطق از سیطره تروریست‌ها پیش خواهند رفت.

به گزارش قدس‌آنلاین، ارتش سوریه پس از آزادسازی منطقه «درعا» عملیات آزاد سازی «قنیطره» را آغاز کرد که براساس گزارش‌های خبری طی چند روز اخیر موفق شده است روستاها و مناطق بسیاری را از سیطره گروه‌های تروریستی خارج کند.

یکی از فرماندهان ارتش در گفت‌وگو با «المیادین» اعلام کرد که 90 درصد مأموریت این ارتش در ریف قنیطره محقق شده و مناطقی همچون تل جابیه، تل جموع و تل حاره که مناطقی راهبردی در مقابله با رژیم صهیوینستی به شمار می‌رود، آزاد شده است.

خبرگزاری رسمی سوریه نیز روز گذشته اعلام کرد که اتوبوس‌ها جهت تکمیل فرآیند انتقال تروریست‌ها از منطقه قنیطره وارد گذرگاه «ام باطنه» شدند و آنها را به سمت شمال سوریه منتقل کردند.

نماینده سابق پارلمان سوریه در خصوص اقدام اخیر رژیم صهیونیستی و آمریکا در انتقال نیروهای موسوم به «کلاه سفیدها» به خارج از سوریه و هدف آنها از این اقدام گفت: همانطور که بر همگان مشهود است رژیم صهیونیستی نقش کثیفی را در حمایت از تروریست ها به ویژه در جنوب سوریه ایفا می کند و از طریق انتقال «کلاه سفیدها» می خواهد شروط مذاکرات را تعیین کند تا روند پیشروی های ارتش سوریه را تغییر دهد و جلوی شکست تروریست ها را بگیرد. کلاه سفیدها هنگامی که وارد سوریه شدند، هدفشان محدود کردن پیروزی های ارتش سوریه بود، ولی هنگامی که مردم از دولت و ارتش حمایت کردند این نقشه آنها شکست خورد.

انس الشامی در پایان گفت: ما به عنوان مردم سوریه اعلام می کنیم که راه حل سیاسی تنها راه حل بحران سوریه است، ولی پیش از آن باید بیگانگان از سرزمین های سوری خارج شوند و حامیان تروریسم از حمایت تروریست ها دست بردارند و سپس مذاکرات از سرگرفته شود تا امنیت و صلح مجداد به کشور بازگردد.

گفتنی است روز گذشته اعلام شد که رژیم صهیونیستی، صدها نفر از نیروهای موسوم به «کلاه سفیدها» را که در پوشش نیروهای امدادی در سوریه حضور دارند ولی در حقیقت و براساس گزارش‌های موثق مأموریت حمایت از تروریست‌ها را بر عهده داشتند، از سوریه خارج کرده است.

در حالی که اسرائیل اعلام کرده بود 800 نفر از این نیروها را از سوریه خارج کرده است، منابع آگاه اطلاع داده‌اند که در این عملیات تنها «کلاه سفیدها» از سوریه فراری داده نشده‌اند، بلکه در این میان افسران و مزدوران دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیز که تعدادشان بیش از سه هزار نفر است، فراری داده شده‌اند.

براساس گزارش‌های خبری، تعدادی از این عناصر اطلاعاتی به آمریکا، کانادا و برخی از کشورهای اروپایی ممنتقل خواهند شد و این عملیات به دستور آمریکا صورت گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.