زمین لرزه‌ای به قدرت ۵.۸ ریشتر بامداد امروز سیرچ در استان کرمان را لرزاند.

سیرچ لرزید/ اعزام گروه ارزیاب به منطقه/ تخریب چند دیوار /۹۵ نفر مصدوم شدند

به گزارش قدس آنلاین، بنا به اعلام مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران، زلزله‌ای به بزرگی 5.8 (ریشتر) ساعت 1و 9 دقیقه بامداد امروز اول مرداد ماه سیرچ را لرزاند.

این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین روی داد.

افزایش مجروحین زلزله پنج و هشت دهم ریشتری کرمان

سید محمد صابری رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تعداد کل مراجعین و مجروحین زلزله سیرچ کرمان ۹۵ نفراست.

زمین لرزه سیرچ منجر به مصدومیت غیرمستقیم ۷۹ نفر شد

سید محمد صابری رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: ۷۹ نفر به صورت غیرمستقیم بر اثر زلزله ۵.۸ ریشتری سیرچ مصدوم شدند که از این تعداد ۳۵ نفر مداوای سرپایی شدند.

وی افزود: تمامی مصدومان به دلیل آسیب های غیر مستقیم ناشی از ترس و فرار مراجعه کرده اند.

اعزام گروه های ارزیاب به منطقه

فلاح مدیرعامل هلال احمر استان کرمان گفت: ۵ تیم ارزیاب اولیه به منطقه زلزله زده اعزام شده است.

وی افزود: هیچ گونه اطلاعی از خسارت‌ها در دست نیست. تیم‌های ارزیاب از ماهان و راین وکرمان به منطقه سیرچ وشهداد اعزام شده اند.

وقوع پس لرزه های پیاپی در سیرچ

زمین لرزه دیگری به قدرت 3.4 ریشتر در ساعت1و22دقیقه بامداد امروز دقایقی بعد از زلزله شدید در منطقه سیرچ و در عمق 10کیلومتری زمین به ثبت رسیده است.

همچنین زمین لرزه ای به قدرت 3 ریشتر ساعت 1و35 دقیقه در عمق 5 کیلومتری زمین در این منطقه به وقوع پیوست.

هم اکنون جلسه هماهنگی عملیات اضطراری امدادونجات در محل پایگاه امدادی پشتیبانی جنوبشرق جمعیت هلال احمر استان با حضور مدیرعامل، معاونین و نیروهای امدادی جمعیت در حال برگزاری است .

خسارت جانی گزارش نشده است

مدیرعامل هلال احمر کرمان اعلام کرد: تاکنون خسارت جانی گزارش نشده است، ولی بررسی‌های تیم‌های ارزیاب اعزامی به منطقه زلزله زده ادامه دارد.

معاون عمرانی استاندار کرمان درباره جزییات زمین لرزه بخش شهداد گفت:هم اکنون ستاد بحران استان کرمان در حال برگزاری است که طبق اطلاعات گرفته شده از منطقه تاکنون چند دیوار تخریب شده است.

مناطق شهداد، سیرچ، اندوهجرد مورد ارزیابی قرار گرفته و تاکنون (۲:۰۵) موردی از مصدوم و یا فوتی گزارش نگردیده است.

آماده باش بیمارستان های استان کرمان

بهنام سعیدی سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور درباره وقوع این زمین لرزه گفت: فاصله کانون زمین لرزه تا شهر کرمان ۴۲ کیلومتر بوده است و بلافاصله پس از وقوع این زمین لرزه تیم‌های ارزیاب و امداد رسان اورژانس، هلال احمر، ستاد بحران به منطقه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه برقی قطعی برق ایجاد شده در منطقه بلافاصله وصل شد تصریح کرد: هم اکنون بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهر کرمان، راور و زرند در حالت آماده باش کامل قرار گرفته اند، اما خوشبختانه تاکنون تلفات جانی و مسدومی ناشی از وقوع این زمین گزارش نشده است.

مصدوم شدن یک نفر در کوهپایه به دلیل فرار از زلزله

"هادی سلطانی"مسئول روابط عمومی سازمان هلال احمر استان کرمان گفت: تاکنون ۱۰ تیم هلال احمر از شهداد، سیرچ، گلباف، راور، ماهان، راین، رفسنجان، کوهبنان و کرمان و یک تیم واکنش سریع به مناطق زلزله زده در سیرچ برای ارزیابی اعزام شده اند.

وی به مناطقی که تاکنون مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند، اشاره کرد و افزود: تیم‌های هلال احمر تاکنون روستاهای چهارفرسخ، سیرچ، سکنج، هشتادان، جوشان، حسن آباد، دهوئیه، زمان آباد، فندقا، محسن آباد، گزک و گروه را بازدید کرده‌اند که خوشبختانه در این مناطق هیچ مشکلی گزارش نشده است.

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان بیان کرد: تاکنون فقط یک مصدوم در کوهپایه گزارش شده است که به علت فرار دچار مصدومیت جزیی شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.