قدس انلاین : 9 سال قبل بود که دوندگان خراسانی سنتی حسنه را بنا نهادند که براساس آن همزمان با دهه کرامت مسیر 2300 کیلومتری شلمچه تا مشهدالرضا(ع) را طی می‌کنند.

دوندگان جاده ولایت از شلمچه تا مشهد الرضا

امسال برای نهمین سال متوالی 25 دونده با عبور از 6 استان خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد، فارس، یزد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی مسیر 2300 کیلومتری را تا حرم مطهر علی‌بن موسی الرضا(ع) طی می‌کنند.

کاروان فرهنگی ورزشی دوی استقامت امدادی جاده ولایت پس از گذشت 16 روز و عبور از پنج استان کشور شامگاه 31 تیرماه وارد کاشمر دومین شهر زیارتی خراسان رضوی شده و پس از تجدید بیعت با شهدای هشت سال دفاع مقدس در محل آرامگاه شهید مدرس مورد استقبال مسئولان قرار گرفتند.
در این مراسم فرماندار کاشمر با گرامیداشت دهه کرامت گفت: این کار شما الگو برداری از امام همام دارد که در طول مسیر مردم ولایت مدار کشور از فیوضات اهل بیت(ع) بهره‌مند می‌شوند.
محمدعلی نبی‌بور با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) برای جامعه شیعه و مسلمان چراغ هدایت هستند، عنوان کرد: بدون شک تمام کسانی که در مسیر این بزرگواران برای تاسی و هدایت یافتن از اهل بیت(ع) گام برمی‌دارند کار بسیاری ارزشمند و قابل تقدیری را انجام می‌دهند.
وی با اعلام اینکه هرچند بیش از 14 قرن شیعه در مسیر اهل بیت گام برمی‌دارند اما این کارها و اقدامات اگر با معرفت اهل بیت(ع) همراه نباشد در آستانه و آغاز راه هستیم، بیان کرد: تمام کارهایی که در دهه کرامت در کشور انجام می‌شود اگر براساس معرفت افزایی اهل بیت(ع) نباشد گامی در مسیر اهل بیت برنداشته‌ایم.
فرماندار کاشمر با تقدیر از این حرکت فرهنگی ورزشی عنوان کرد: دوندگان جاده ولایت در این مسیر طولانی باید الگویی برای همه شیعیان باشند.
نبی‌پور با بیان اینکه همانگونه که بیرق سبز امام رضا(ع) را به دست گرفته‌اید باید الگوی رفتار این امام شریف و بزرگ هم باشید، گفت: انقلاب اسلامی به عنوان یکی از حرکت‌های بزرگ فرهنگی سیاسی برای گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) در کشور و دنیا آغاز شده و امیدواریم که این انقلاب بتواند ارزش‌های نظام و شیعه و اهل‌بیت را در دنیا تسری بخشد.
در ادامه مراسم رئیس اداره ورزش و جوانان کاشمر با اشاره به اینکه دوندگان جاده ولایت مسیر خود را از 16 تیرماه از شلمچه آغاز کرده و تا دوم مردادماه و روز قبل از سالروز ولادت امام رضا(ع) به مشهد مقدس خواهند رسید، بیان کرد: امسال برای اولین بار با تعامل و هم افزایی که در بین ادارات سطح شهرستان بود و همت آستان قدس رضوی تا صبح یکم مردادماه میزبان دوندگان جاده ولایت هستیم.
محمد شایگان با بیان اینکه این نهمین جشنواره فرهنگی ورزشی رضوی دو استقامت امدادی جاده ولایت است که برگزار می‌شود، اظهار کرد: خوزستان، کهکیلویه و بویر احمد، فارس، یزد، خراسان جنوبی و رضوی 6 استانی است که دوندگان جاده ولایت پشت سر می‌گذراند.
وی افزود: دوندگان پس از ورود به خراسان رضوی و عبور از شهرهای انابد، بردسکن، خلیل‌آباد، کاشمر، ریوش و نیشابور دوم مردادماه همزمان با میلاد امام رضا(ع) وارد مشهد شده و به زیارت ثامن الحجج(ع) مشرف می‌شوند.
این دوندگان که در ابتدا 26 نفر بودند اما متاسفانه یک نفر آن‌ها براثر سانحه تصادف در شهرستان اقلید استان فارس جان خود را از دست داد و دوندگان حرکت خود را با 25 نفر ادامه داده‌اند. دوندگان جاده ولایت صبح روز یکم مردادماه کاشمر با به سمت نیشابور ترک کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.