مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی گفت: جشنواره امام رضا می تواند المپیک فرهنگی کشور تلقی شود

 جشنواره امام رضا می تواند المپیک فرهنگی کشور تلقی شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ستاد خبری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی اظهار داشت: این جشنواره اصالتی دینی دارد و باید فلسفه برگزاری آن را از  باب احیا امر اهل‌بیت(ع) دانست.

وی با اشاره به فرازهایی از کلام رضوی ادامه داد: وقتی از ایشان پرسیده می‌شود که به چه شیوه‌ای امر شما را احیا کنیم، آن حضرت می‌فرمایند معارف ما را بیاموزند و آموزش دهید. در ادامه ایشان می‌فرمایند اگر مردم زیبایی‌های کلام ما را بفهمند حتماً از اهل بیت تبعیت می‌کنند.

سبزیان با تاکید بر شیوه‌های روزآمد در انتقال معارف رضوی گفت: شایسته است زیبایی‌های کلام و فرهنگ نبوی در بهترین و زیباترین شیوه‌های ممکن با بهره از تکنیک‌های هنری و امروزی به همت این جشنواره برای عموم مخاطبان منتقل شود.

مدیر نهاد کتابخانه‌های عمومی از حمایت نهاد زیرمجموعه‌اش از برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) خبر داد و گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی که زیرمجموعه جشنواره امام رضا (ع) است به همت نهاد کتابخانه‌ها برگزار می‌شود و از این منظر با این جشنواره بزرگ همکاری داریم.

وی باره این جشنواره کتابخوانی رضوی توضیح داد: سال گذشته 70 هزار نفر در کل استان در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی شرکت داشتند. با توجه به اینکه زمان برگزاری جشنواره تا 10 مردادماه امسال تمدید شده است، امیدواریم عدد شرکت‌کنندگان رشد فزاینده‌ای داشته است. از عموم علاقه‌مندان می‌خواهم با مراجعه به کتابخانه‌های سطح شهر و یا پایگاه اطلاعاتی نهاد کتابخانه‌های استان مشارکت ویژه‌ای در این حرکت فرهنگی داشته باشند.

سبزیان با اشاره به شعار امسال جشنواره که «اسوه گفتگو و اخلاق؛ امام رضا (ع)» انتخاب شده است گفت: مدارا و تحمل و تأکید به سیره رضوی و فراهم کردن بستر گفتگو و مفاهمه می‌تواند ازجمله دستاوردهای این جشنواره در سال جاری باشد. فضای گفت‌وگو محور هم در عرصه خانواده و هم در حوزه اجتماعی و همچنین برای کنشگران در بخش سیاسی می‌تواند را از سیره امام رضا(ع) بهره‌برداری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.