کریم النوری، از فرماندهان الحشد الشعبی اعلام کرد: ادعای رژیم صهیونیستی بر وجود پایگاه‌های ایرانی در عراق بی‌پایه واساس است، و جنبه تبلیغاتی دارد.

الحشد الشعبی در سوریه حتی یک نیرو هم ندارد/ ادعای وجود پایگاه‌های ایرانی در عراق بی‌پایه واساس است

کریم النوری، از فرماندهان الحشدالشعبی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین‌الملل قدس‌آنلاین، ضمن رد ادعاهای رژیم صهیونیستی در خصوص وجود پایگاه‌های ایرانی در عراق گفت: این گونه اخبار بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و اهداف کوتاه مدتی را دنبال می‌کند و برای همه روشن است که پشت پرده بسیاری از رسانه‌ها، عربستان قرار دارد و از آنجا می‌توان هدف این گونه اخبار را تشخیص داد.

اظهارات این فرمانده عراقی در پاسخ به گزارش روزنامه کویتی «الجریده» که روز شنبه ۳۰ تیرماه از آمادگی رژیم صهیونیستی برای بمباران مواضع نظامی ایران در عراق خبر داد، مطرح شد.

وی با تأکید بر سیاست حسن همجواری ایران با عراق، خاطرنشان شد: از زمان پیدایش داعش تاکنون هیچ حضور نظامی ایرانی در عراق نداشتیم و نخواهیم داشت، چراکه خود ایران درباره این مسأله حساسیت خاصی دارد و ایران بود که درخواست خروج نیروهای آمریکایی و خارجی از عراق را بارها داده بود. از این رو ایران قطعاً خود نمی‌پذیرد که در عراق حضور نظامی داشته باشد.

این فرمانده الحشدالشعبی، افزود: از سوی دیگر کشور عراق با بیش از یک ملیون رزمنده جان بر کف از جمله ارتش و پلیس و نیروهای الحشد الشعبی، نیازی به وجود نیرویی از کشورهای همسایه در خاکش ندارد و این ادعاها بی‌پایه و اساس است.

کریم النوری اظهار داشت: اینکه رژیم صهیونیستی ما را به عنوان یک تهدید علیه خود تلقی کند، باید گفت مایه افتخار ومباهات ماست که هیچ وقت موجب آرامش و اطمینان این رژیم نبوده‌ایم و ما را به عنوان یک تهدید تلقی می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: عراق برای این تهدید هیچ ارزشی قائل نیست وبرای ما اهمیتی ندارد، در سال ۹۱ وقتی صدام در اقدامی نمایشی رژیم صهیونیستی را با موشک‌ هدف قرار داد. این رژیم جرأت نکرد به عراق حمله کند و الآن عراق به عنوان یک کشور پیشگام مبارزه با تروریست شناخته شده و با همه کشورها روابط خوبی دارد و این گونه تهدیدها قطعاً به نفع این رژیم نیست.

فرمانده عراقی با رد ادعای حضور نیروهای الحشدالشعبی در سوریه تأکید کرد: الحشد الشعبی حتی یک نیرو هم در سوریه ندارد و هرکس در نبرد سوریه شرکت دارد، نماینده خودش است و با الحشد الشعبی ارتباطی ندارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.