قدس آنلاین: شهردار مشهد مقدس از توافق با سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی برای انتشار 3 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در پی جلسه با دکتر نهاوندیان معاون رییس جمهور خبر داد و گفت: انتشار 3 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت اکنون باید به تایید رییس جمهور برسد که وی نیز بر حضور دولت در این طرح تاکید دارد.

3 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای بافت اطراف حرم مطهر رضوی

به گزارش قدس آنلاین، کمتر از دو ماه قبل بود که دکتر حسن روحانی با سفر به مشهد در مراسم اتصال خط دو مترو به خط یک مشهد حضور یافت و پس از این سفر بود که شهردار مشهد مقدس خبر از ارائه دو پیشنهاد بزرگ از جمله پیشنهاد انتشار 3 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت طی 3 سال برای اتمام زیرساخت‌های طرح نوسازی بافت فرسوده حرم مطهر که بیش از 25 سال نیمه تمام مانده است داد، به شرطی که دولت پرداخت 50 درصد اصل وسود اوراق منتشر شده را بپذیرد.

در همین راستا شنبه این هفته با حضور استاندار، شهردار مشهد مقدس، رییس شورای شهر و دو تن از نمایندگان مشهد در مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای ویژه به ریاست دکتر نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهور در تهران برگزار شد.

تقی‌زاده خامسی در این خصوص اظهار کرد: روز شنبه با توجه به دستور دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری جلسه‌ای با حضور نمایندگان وزارت راه وشهرسازی، اقتصاد، بانک مرکزی، وزارت کشور، استاندار خراسان رضوی، دکتر قاضی‌زاده و دکتر بحرینی دو تن از نمایندگان مشهد در مجلس شورای اسلامی و رییس شورای شهر مشهد به ریاست دکتر نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهوردر نهاد ریاست جمهوری برای بررسی مشکلات مشهد برگزار شد که نتایج مثبتی به دنبال داشت.

وی افزود: در ابتدای جلسه گزارشی از وضعیت پیرامونی حرم مطهر رضوی ارائه شد، پس از این گزارش به عنوان شهردار مشهد پیشنهاد اجازه انتشار 3 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت طی 3 سال و هر سال هزار میلیارد تومان را ارائه کردم به صورتی که در سررسید اوراق 50 درصد آن توسط دولت و 50 درصد دیگر توسط شهرداری مشهد پرداخت شود.

وی با بیان اینکه بحث‌های مفصلی در راستای پیدا کردن راهکارهایی برای عملیاتی شدن این پیشنهاد انجام شد، اظهار کرد: در این میان نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهور نیز با موافقت ضمنی با این پیشنهاد اعلام کرد، دکتر روحانی ریاست جمهور نیز بر حضور دولت در این طرح تاکید کرده و گفته طرح نوسازی بافت پیرامونی حرم مطهر 25 سال است که روی زمین مانده است، حال که شهردار مشهد پذیرفته که این طرح را به پایان برساند و راهکار هم ارائه داده است نباید بگذاریم 25 سال دیگر بر زمین بماند، لذا باید این کار هرچه سریعتر انجام شود.

تقی‌زاده خامسی ادامه داد: پس از این جلسه تصمیم گرفته شد این پیشنهاد عملیاتی شود برهمین اساس ، یکشنبه جلسه‌ای با حضور مدیران سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه و شهرسازی و من به عنوان شهردار مشهد در محل سازمان برنامه وبودجه کشور برگزار و منتج به صورت جلسه‌ای شد.

شهردار مشهد مقدس گفت: براساس این صورت جلسه برای امسال 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت، سال 98 یک هزارو 400 میلیارد تومان و سال 99 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت به صورت پرداخت 50 درصد اصل و سود دولت و 50 درصد شهرداری مشهد در نظر گرفته خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.