۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳
کد خبر: 611487

مدیر مؤسسه‌ مهر فاطمی گفت: دوره‌های آموزشی «حیات برتر» با رویکرد دینی و محوریت مباحث حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان در فضای مجازی موسوم به «تنها مسیر آرامش» همراه با استقبال جوانان در حال برگزاری است.

تنها مسیر آرامش با مهر فاطمی

به گزارش قدس آنلاین، عرفانی، مدیر مؤسسه مهر فاطمی تهران درباره برنامه‌هایی که در این مرکز در حال اجراست، گقت: طرح مجازی «تنها مسیر آرامش» که از سال قبل به‌صورت نیمه‌متمرکز آغاز شده‌ بود، از یک ماه‌ونیم پیش به‌صورت سیستماتیک و نظام‌مند آغاز به کار کرد. اساسا فعالیت‌های محوری این مرکز به‌صورت مجازی است که در سال ۹۳ کار خود را ابتدا در پیام‌رسان واتس‌اپ آغاز کرد و سپس در تلگرام و در حال‌ حاضر در شبکه‌های مجازی ملی نظیر ایتا و سروش ادامه دارد.

وی با بیان اینکه با ورود به تلگرام، گروه‌های مختلف تربیتی با محوریت سخنرانی‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان شکل‌ گرفت و مطالب ایشان با زبان ساده و متون دقیق برای مخاطبین جوان تهیه‌ شد، تصریح کرد: این طرح مجازی که با نام «حیات برتر» شناخته‌ می‌شود، ۶ ترم و هر ترم به مدت ۲ ماه است و در پایان این کلاس‌ها گواهی پایان دوره از طرف مؤسسه اعطا می‌شود.

عرفانی توضیح داد: هر ترم از این دوره مجازی، شامل ۳۳ درس است و مطالب در طول ۳ الی ۴ روز در هفته ارائه می‌شود، همچنین یک روز نیز به فرصت مطالعاتی اخصاص داده شده  که طی آن پرسش و پاسخ، رفع شبهات و مباحث گوناگون مطرح می‌شود. ضمن این که پایان هر درس ۲ تا ۳ سؤال به‌صورت پیام شخصی به افراد ارسال می‌شود تا همراهی ایشان با کلاس و تعمیق مطالب سنجیده شود. پایان هر ترم نیز افراد باید به ۵ سؤال پاسخ‌ دهند.

مدیر مؤسسه مهر فاطمی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲ کلاس در حال برگزاری است و ۱۲۰۰ نفر در این کلاس‌های مجازی شرکت می‌کنند، تصریح کرد: افراد حاضر در کلاس‌ها به داخل کشور محدود نمی‌شوند و این مباحث به زبان‌های فارسی، عربی، هندی، پاکستانی، روسی، آلمانی، پشتو و... به‌صورت خودجوش ترجمه و تدریس می‌شود. مباحثی نظیر راز حیات برتر، نگاهی به امتحانات الهی، مفهوم عبد بودن، روش خواندن نماز خوب، بررسی اسرار ولایت، تربیت فرزند دینی و ولایت‌مداری در خانواده از جمله مباحثی است که در این کلاس‌ها مطرح می‌شود. همچنین فعالیت هر کدام از این کلاس‌های مجازی، توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می‌گیرد و و افراد بنا به میزان فعالیت و نوع آن وارد گروه‌های استعدادشناسی می‌شوند و در این گروه‌ها نیز در صورت تمایل، به پرورش استعداد خود در زمینه‌های سخنرانی، تدریس یا مدیریت اجرایی می‌پردازند.

وی افزود: هر کلاس دارای یک استاد و یک تا دو مدیر اجرایی است که در جهت تعمیق موارد تدریس شده به استاد کمک می‌کنند. به‌طور کلی اساتید در این مجموعه به ۱۷۰ الی ۱۸۰ نفر می‌رسند. حضور افراد ۱۲ سال به بالا در این دوره‌ها بلامانع و هزینه شرکت در این کلاس‌ها در هر ترم ۲۰ هزار تومان است. با پایان این دوره‌ها افراد صلاحیت لازم برای تدریس و تبلیغ بر اساس این رویکرد را خواهند داشت.

عرفانی که خود دانش‌آموخته روان‌شناسی بالینی و نیز درس‌خوانده‌ حوزه علمیه است، اضافه کرد: از حدود یک سال پیش به افراد از طریق تلگرام و در حال‌حاضر از دیگر شبکه‌های مجازی به ارائه مشاوره‌های نیم‌ساعته پرداختیم. حدود ۷ تا ۸ نفر از مشاوران مجرب پس از آموزش‌های لازم از طریق فضای مجازی به صورت تلفنی، چت یا درصورت امکان حضوری به ارائه خدمات می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه مشاوره‌ها نیز با رویکرد دینی و با محوریت مباحث حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان صورت می‌گیرد، افزود: هر ماه بیش از ۵۰۰ نفر از مشاوره‌های این مرکز استفاده می‌کنند. هزینه این مشاوره‌ها ۲۰ هزار تومان و برای افراد نیازمند، رایگان است.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای آشنایی بیشتر با دوره‌ها و فعالیت‌های مؤسسه مهر فاطمی می‌توانند با مسئول ثبت نام آموزشگاه مجازی حیات برتر به آیدی (@Daneshgah)  و از طریق پیام‌رسان‌های تلگرام(@ تنها مسیر آرامش)، سروش(ssap.ir/islamlifestyles)، ایتا(eitaa.com/islamLifeStyles)، گپ(gap.im/islamLifeStyles) و آی گپ(iGap.net/islamLifesStyles) در ارتباط باشند.

منبع: ایکنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.