بیست‌ نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با بررسی چهار دستور تشکیل شد که مهم‌ترین دستور این جلسه بررسی قیمت فروش کارت‌های شهروندی و همچنین تشویق شهروندان به‌استفاده از شیوه‌های الکترونیکی شارژ من‌کارت بود.

شورای شهر مشهد هم وارد بازار دلار شد
 بیست‌ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد صبح امروز با چهار دستور جلسه تشکیل شد.

اولین دستور جلسه امروز، تهاتر یا معاوضه مطالبات معوق اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق واگذاری املاک با مجوز ساختمانی بود که اعضای شورای اسلامی شهر مشهد به‌شهرداری اجازه دادند در راستای مدیریت بهینه منابع و مشکلات مرتبط با دیون خود، بدهی‌ها و تعهدات سررسید شده از قراردادهای ساختمانی تا تاریخ اول شهریور سال 95 را ز محل گروه پروانه ساختمانی، گروه پایان‌کار، تصفیه مطالبات شهرداری از دیگران و واگذاری املاک و دارایی متعلق به‌خود، تصفیه کند.

اعضای شورای اسلامی شهر به‌شهرداری برای انجام این مصوبه یک سال پس از ابلاغ این مصوبه وقت داده است.

دومین موضوعی که در شورای اسلامی شهر مشهد مورد بررسی قرار گرفت، لغو یکی از مصوبات دوره چهارم شورای اسلامی شهر مشهد بود، این مصوبه به شهردار مشهد اجازه می‌داد به‌منظور انجام هزینه‌های ضروری به‌میزان سه دهم در هزار مبلغ اوراق مشارکت و مسکوک منتشر شده را از منابع شهرداری به‌عنوان بودجه خارج از شمول و با تشخیص شهردار هزینه کند.

اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با لغو این مصوبه موافقت کردند.

همچنین در این جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مصوبه آیین نامه آموزشی خاص کارکنان شهرداری نیز لغو شد.

این مصوبه با توجه به‌لزوم روزآمد و کارآمد کردن آموزش منابع انسانی و ضرورت انسجام بخشی، ایجاد وحدت رویه و هماهنگ‌سازی فعالیت‌های آموزشی با نظام آموزشی کارکنان شهرداری‌ها و سازمان‌های تابعه، از تاریخ ابلاغ قانونی این مصوبه لغو می‌شود.

پس از آن اعضای شورای اسلامی شهر مشهد وارد چهارمین دستور جلسه شدند که تمرکز آن بر افزایش قیمت فروش کارت‌های شهروندی مانند من‌کارت، مشهد کارت و زائر کارت و همچنین تشویق مردم به‌استفاده از خدمات الکترونیکی کارت بلیت بود.

ماده واحده این دستور جلسه به شهرداری مشهد اجازه داد تا با توجه به ضرورت حفظ و حراست از کارت شهروندی، توسط شهروندان، و امکان نداشتن تأمین هزینه‌های جایگزین آن از سوی شهرداری که با توجه به‌افزایش نرخ ارز و هزینه خرید کارت، مبلغ بهای تمام شده کارت‌های شهروندی را افزایش دهد.

بهای تمام شده شامل هزینه‌های خرید، حمل و نقل، گمرک، چاپ، مالیات ارزش افزوده، صدور و توزیع است و در فروش تا سقف ضرایب 10 هزار ریالی، قابل تعدیل است و مابه التفاوت مبالغ دریافتی باید برای توسعه شبکه تأمین اعتبار و فروش آن هزینه شود.

این بند از ماده واحده به‌تصویب اعضای شورای شهر رسید.

بند دوم این ماده واحده نیز بر استقرار زیرساخت های تأمین اعتبار الکترونیکی کارت شهروندی تأکید داشت و به شهرداری مشهد اجازه داد تا در راستای تأمین هزینه‌های نگهداری باجه‌های کارت شهروندی، نسبت به‌دریافت مبلغ 2 هزار ریال از هر تراکنش حضوری، بابت بهای خدمات شارژ حضوری کارت شهروندی اقدام کند.

این بند از ماده واحده، با مخالفت کمیسیون حمل‌ونقل عمومی شورای اسلامی شهر مشهد مواجه شد و براساس دستور جلسه کمیسیون فرعی این دستور و تصمیم اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، این بند حذف شد.

دیگر بندهای این دستور جلسه درخصوص تشویق شهروندان برای شارژ کارت شهروندی از ابزارهای الکترونیکی بدون دخالت عوامل انسانی و تعیین مبلغ برای تشویق شهروندان بود که بنا به‌صلاح دید اعضای شورا، به‌کمیسیون برگشت داده شد.

سازمان تبلیغات محتوای بیلبوردها را پیشنهاد دهد

پس از پایان جلسه، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوالات پاسخ داد.

محمدرضا حیدری درخصوص اخباری که در فضای مجازی مبنی بر حضور شهردار مشهد در انتخابات آینده مجلس منتشر شده، گفت: هر وقت یک اقدام جدی بناست در شهرداری اتفاق بیفتد، این شایعات مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه موضوع حضور شهردار در انتخابات آینده مجلس را من تا الان نشنیده‌ام، افزود: تاکنون در شورا درباره این موضوع صحبتی نشده و آقای شهردار با قوت به‌کار خود ادامه می‌دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد درخصوص آذین‌بندی شهر به‌مناسبت دهه کرامت و انتقادات به عملکرد شهرداری در این زمینه، توضیح داد: من فکر می‌کنم شهرداری تنها نهادی است که در این زمینه با قوت کار می‌کند و بحث ما این است دیگر دستگاه‌های مسؤول در این حوزه هم ورود کنند.

حیدری ادامه داد: در حوزه آذین‌بندی شهر معتقدم فراتر از مسؤولیت‌مان کار می‌کنیم و خوب است بقیه نهادها هم پای‌کار بیایند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد درخصوص اختصاص دادن تعدادی از بیلبوردهای سطح شهر به‌سازمان تبلیغات گفت: مدیریت بیلبوردها در سطح شهر با شهرداری است و سازمان تبلیغات می‌تواند محتوای موردنظر خود را به ما بدهد تا پس از بررسی کار کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.