قدس انلاین : سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: برای تامین پایدار میان مدت و بلند مدت آب شرب و صنایع و بهداشت شرق استان باید طرح شیرین‌سازی و انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور اجرایی شود.

طرح شیرین‌سازی و انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور باید اجرایی شود

 محمد علایی اظهار کرد: انجام مطالعات کامل زیست‌محیطی و پدافندی غیر عامل، اجتماعی، فنی و اقتصادی این طرح راهبردی و مهم در دستور کار این شرکت و وزارت نیرو است و با جدیت در حال پیگیری است.

 
وی ادامه داد: مدیریت آب استان خراسان رضوی همانند شرق کشور و کشورهای همسایه با چالش‌های زیادی روبروست. برداشت آب بیش از میزان مجاز، اسراف گسترده و بد مصرفی آب، روند رو به رشد مصرف بیشتر آب‌های زیر زمینی، نابودی آبخوان‌های زیر زمینی و شور شدن آب و پیامدهای گسترده و ویرانگر آن از جمله مهم‌ترین این چالش‌هاست.
 
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به خشکسالی‌های شدید و طولانی و کم‌سابقه سال‌های جاری تصریح کرد: این مسئله استان را با بحران‌های شدید و گسترده و فزاینده در زمینه آب مواجه کرده است.
 
علایی با اشاره به اهمیت موضوع سازگاری با کم‌آبی گفت: برای مدیریت این بحران و جلوگیری از نابودی آبخوان‌های زیر زمینی و پایداری منابع آب استان، کارگروه سازگاری با کم آبی در استان و شهرستان‌ها تشکیل شده است. این کارگروه با بهره‌گیری از خرد جمعی برنامه جامع و کاملی تهیه کرده و آن را اجرایی می‌کنند.
 
وی اضافه کرد: بر مبنای مطالعات انجام شده با توجه به تمام جوانب با مصرف بهینه آب درهمه موارد مصرف و افزایش بهره‌وری از آب و کاهش و مصرف، باز هم نیاز به رعایت اصلاح الگوی مصرف در تمام بخش‌ها هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.