یک نشریه آمریکایی با اشاره به افزایش توانمندی‌های موشکی و دفاعی حزب‌الله لبنان، متذکر شد سلاح‌ها و موشک‌های توسعه‌ یافته این حزب در جنگ آتی با اسرائیل می‌توانند فلسطین اشغالی را آتش‌باران کنند.

آتلانتیک: زرادخانه حزب‌الله لبنان می‌تواند «اسرائیل» را در آتش بسوزاند

به گزارش قدس آنلاین،نشریه «آتلانتیک» آمریکا هشدار داد که حزب‌الله لبنان بیش از هر زمان دیگری برای وارد کردن خسارات به اسرائیل آماده است.

این نشریه آمریکایی یادآور شد، سلاح‌های حزب الله توسعه یافته و از دقت کافی برخوردار شده است‎ پس این حزب قادر به حمله به «زیرساخت‌های نظامی و غیرنظامی اسرائیل» است.

این نشریه به نقل از «مایکل اورن» سفیر سابق اسرائیل در واشنگتن نوشت: «عقب‌نشینی نیروهای ایرانی از مرزهای( مشترک سوریه و اراضی اشغالی) تا مسافت خیلی زیاد، کمکی نمی‌کند چرا که این کشور مجهز به موشک‌هایی است که می‌توانند تا مسافت ۲۰۰ کیلومتر را طی کنند.»

در همین راستا، آتلانتیک به نقل از «الحاج محمد» از رزمندگان حزب‌الله در جنگ «تموز»( معروف به جنگ ۳۳ روزه)، نوشت: قواعد بازی از سال ۲۰۰۶ تا امروز کاملا تغییر کرده است. ما این‌بار اهداف‌مان را از پیش انتخاب کرده‌ایم و و با بارانی از موشک‌هایی با دقت نقطه‌زنی حمله خواهیم کرد.»

زرادخانه حزب‌الله لبنان، طبق ادعای یک مقام آمریکایی، حاوی ۱۰۰ هزار موشک است و پیش‌بینی می‌شود که در این زرادخانه موشک‌های «فاتح- ۱۱۰» ایرانی، موشک‌های «اسکاد» و موشک‌های «زمین به هوا» وجود داشته باشد که قادر هستند هواپیماهای اسرائیلی را ساقط کنند.

به نوشته آتلانتیک، سران اسرائیلی نگران هستند حزب‌الله از این موشک‌های خود در غرب سوریه استفاده کند و بتواند بدون آغاز جنگی مستقیم در لبنان، به اسرائیل ضربه بزند.

این نشریه هشدار داد، حملات اسرائیل علیه حزب‌الله در سوریه ممکن است فتیله‌های جنگ را شعله‌رو سازد.

سفیر سابق اسرائیل در واشنگتن در عین حال می‌گوید، اسرائیل «خود را مجبور می‌بیند» مناطق غیرنظامی، که موشک‌های حزب‌الله در آنجا مستقر است را هدف قرار دهد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.