قدس آنلاین – تکتم بهاردوست: سید سالارمرتضوی گفت: برای انجام کار فرهنگی در مشهد اول باید هویت آن را بشناسیم.

نگاه سیاسی را وارد فرهنگ و هنر نکنید

همزمان با ایام دهه کرامت گروه بامداد به سرپرستی سید سالار مرتضوی و با اجرای خواننده معروف کشورمان حسام الدین سراج به مدت سه شب به اجرای کنسرت پرداختند که با استقبال خوبی از سمت همشهریانمان مواجه شد.

در همین رابطه سید سالار مرتضوی ضمن ابراز ناراحتی ازبرخی اخبار که از سوی تعدادی از گروه ها و سایتها در خصوص برگزاری این کنسرت منتشر شده است گفت:بعد از برگزاری کنسرت ما که به حمدالله در یک محیطی کاملا آرام و معنوی و منطبق بر فرهنگ مشهد برگزار شد متاسفانه برخی رسانه های سیاسی که همیشه دیدگاه های سیاسی را وارد مسائل فرهنگی وارد می کنند دست به یکسری انتشار اخبار زدند و برگزاری این کنسرت را به برخی شعارهای انتخاباتی مرتبط دانستند و می خواهند از برگزاری یکسری اتفاقات خوب هم مثل این کنسرت بهره برداری سیاسی بکنند.

وی گفت: کنسرت ما هیچ ارتباطی با هیچ جناح و جریان سیاسی نداشته است و صرفا یک کار فرهنگی بوده که در شهر مشهد و با حمایت مسئولینی که دغدغه فرهنگی دارند برگزار و اجرا شده است..اگر ما یک چنین برنامه ای را در مشهد برگزار کرده ایم صرفا به این

علت بوده که حس کرده ایم که در سالهای گذشته اجراهای موسیقی فاخر  که در شان شهر امام رضا (ع) باشد جلوه عینی نداشته است. و زمانی که من با مسئولین مشهد در خصوص برگزاری این کنسرت صحبت کردم و از این دغدغه ها گفتم و اینکه هدف ما این است که می خواهیم موسیقی در مشهد داشته باشیم که مبتنی بر فرهنگ و شرایط خاص مشهد باشد به خوبی ما را حمایت کردند.

مرتضوی ادامه داد: من خوشحالم که مدیر کل ارشاد مشهد شخصی هستند که نگاه سیاسی ندارند این مهم است که یک مدیر فرهنگی و هنری سیاست را وارد مسائل فرهنگی نکند. من خوشحالم که با عنایت امام رضا و البته مسئولین مشهدی ما توانستیم اجرایی از موسیقی را داشته باشیم که با ساختارهای مشهد منطبق است. چون به نظر من ما اگر می خواهیم کار فرهنگی را در مشهد انجام بدهیم اول باید هویت شهر مشهد را بشناسیم که این هویت بسیار خاص است و مبتنی بر مضجع شریف امام رضا است و به ایشان تعلق دارد.

ما اگر بتوانیم این شرایط خاص را درک بکنیم هر کار فرهنگی در این شهر بهترین کارها می شود. مشهد لایق بهترین ها است و با درک موقعیت مشهد ما می توانیم بهترین کارها را برگزار کنیم.

وی در پایان ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری این کنسرت در مشهد گفت: در اینجا از همه جناح های سیاسی می خواهم که فرهنگ و هنر را وارد بازی های سیاسی نکنند بگذارید فرهنگ و هنر راه خودشان را بروند چون نگاه سیاسی به موسیقی، تئاتر و...باعث می شود که این جریان های هنری از مسیر خودش خارج شود و بگذاریم که موسیقی در این شهر مسیر خودش را طی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.