قدس انلاین : مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به بهبود نسبی ذخایر خونی استان در پی مراجعات مردمی از نیاز مبرم استان به خون خبر داد.

بهبود نسبی ذخایر خونی خراسان رضوی/ نیاز به اهدای خون حیاتی است
حمیدرضا اسلامی  با اشاره به آخرین وضعیت ذخایر خونی استان، اظهار کرد: خوش‌بختانه از هفته گذشته با مراجعه مردم به پایگاه‌های اهدای خون در سطح استان، وضعیت ذخایر خونی کمی بهبود پیدا کرد و کمبود شدید ذخایر جبران شد. امیدواریم مراجعات مردمی هم‌چنان ادامه پیدا کند تا بتوانیم کلیه نیازهای خونی استان در تمامی شرایط را پوشش دهیم.
وی با بیان این‌که «اداره کل انتقال خون خراسان رضوی نیاز خونی 59 بیمارستان را پوشش می‌دهد»، ادامه داد: تأمین نیاز خونی این مراکز کار ساده‌ای نیست و با توجه به افزایش مصرف خون در سطح استان به منظور تأمین نیاز خونی، نیاز به اهدای خون مستمر مردم همیشه وجود دارد.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به دلایل افزایش مصرف خون در سطح استان، تصریح کرد: افزایش مصرف خون همواره وجود داشته است و در حال حاضر با وجود تمامی کمبودها ظرفیت تولید خون به شدت بالا رفته تا پاسخگوی نیاز خونی مراکز درمانی باشیم. با این وجود تاکنون حتی یک مورد کسری در تامین خون نداشته‌ایم.  
وی افزود: تنها در سال گذشته 75 هزار کسیه پلاسما به منظور تهیه داوری بیماران تالاسمی و هموفیلی به پالایشگاه‌های خونی ارسال شد. همچنین با توجه به این که مشهد یکی از قطب‌های درمانی کشور بوده و مردم از شهرها و کشورهای دیگر به این شهر مراجعه می‌کنند نیاز به خون بسیار بالاست.
اسلامی افزایش تخت‌های بیمارستانی را یکی دیگر از دلایل افزایش مصرف خون برشمرد و گفت: در سال‌های گذشته شمار تخت‌های بیمارستانی 6 دانشگاه علوم پزشکی تحت پوشش اداره کل انتقال خون خراسان رضوی بسیار افزایش یافته و فقط در سال گذشته 1400 تخت به تخت‌های بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزوده شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود خواهان اهدای خون مستمر تمامی شهروندان استان و زائران امام رضا(ع) هستیم تا شاهد ذخایر خونی استان نباشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.