۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲
کد خبر: 611645

در پایان معاملات روز دوشنبه، درحالی‌که با بالا گرفتن تنش‌ها بین ایران و آمریکا قیمت نفت بالا رفته بود، با بازگشت تمرکز به سوی عرضه بیش از حد، دوباره افت کرد.

قیمت نفت دوباره افت کرد

به گزارش قدس آنلاین،در پایان معاملات روز دوشنبه، درحالی‌که با بالا گرفتن تنش‌ها بین ایران و آمریکا قیمت نفت بالا رفته بود، با بازگشت تمرکز به سوی عرضه بیش از حد، دوباره افت کرد.

در معاملات پر نوسان دیروز، قیمت هر بشکه نفت خام برنت، که تا بیش از ۷۴ دلار هم بالا رفته بود، در پایان ۱ سنت نسبت به قیمت بسته شده دیروز افت کرد و به ۷۳.۰۶ دلار رسید.

قیمت نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۳۹ سنت نسبت به قیمت بسته شده قبلی خود افت کرد و در هر بشکه ۶۷.۸۹ دلار بسته شد. این شاخص نفتی در طول جلسه معاملاتی دیروز، با افزایش تنش‌های بین ایران و آمریکا، تا ۶۹.۳۱ دلار برای هر بشکه، بالا رفته بود.

با بازگشت توجه بازارها به ریسک‌های مربوط به عرضه بیش از حد، شاخص‌ها هرچه سود کرده بودند را از دست دادند. فیل فلین، تحلیل‌گر پرایس فیوچرز در شیکاگو، می‌گوید: تولیدکنندگان مهم نفت، سطح تولید خود را افزایش داده‌اند تا افت صادرات ایران را تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا جبران کنند. اما ایران هم احتمالا تا ضرب‌الاجل ۴ نوامبر، راهکاری برای کشورهای دیگر پیدا می‌کند تا با پایبندی به تحریم‌ها به واردات خود ادامه دهند.

فلین گفت: توجه بازارها از یک تیتر خبری به یک تیتر خبری دیگر تغییر می‌کند. به این ترتیب بازارها به نوسان شدیدی که هفته قبل هم وجود داشت، ادامه می‌دهند.

از سوی دیگر وزیران مالی و روسای بانک‌های مرکزی کشورهای عضو جی۲۰، در پایان اجلاس اخیر آن در بونوس‌آیرس اعلام کردند: فشارهای رو به پایین در کوتاه‌مدت و میان‌مدت افزایش می‌یابد.

آنها خواستار گفتگوی بیشتر برای کاهش تنش‌های ژئوپولتیکی و تجاری شدند.

منبع: افکارنیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.