قدس انلاین : مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی وضعیت مزارهای شهدا در این استان را نامناسب ارزیابی کرد و گفت: اعتبار زیادی برای ساماندهی مزار شهدا نیاز داریم.

وضعیت ساماندهی گلزارهای شهدا در خراسان رضوی مناسب نیست/ ۵۵۰۰ بیکار ایثارگر در خراسان رضوی وجود دارد
 حجت‌الاسلام حسین معصومی عصر امروز در جلسه مجمع مشورتی ایثارگران و دیدار صمیمی با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، گفت: وضعیت مزارهای شهدای استان خوب نیست به‌طوری که ۵۲ درصد مشکل عدم ساماندهی وجود دارد و این ساماندهی نیازمند اعتبار زیادی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی وضعیت گلزار مرکزی شهدای قوچان را نسبت به دیگر گلزارهای استان مناسب‌تر دانست و خاطرنشان کرد: اعتبار این پروژه به‌صورت سالانه تزریق می‌شود که طی سال جاری و سال آینده این پروژه به‌اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به این موضوع که شهدای اسلام به تعبیر قرآن کریم زنده‌اند و دعوت خدا و رسولش را پس از مجروح شدن اجابت می‌کنند؛ بیان کرد: بیشتر رزمندگانی که در عملیات کربلای ۵ شرکت کردند کسانی بودند که در کربلای ۴ مجروح شدند و این همان ویژگی شهداست که دعوت خدا را با وجود مجروحیت می‌پذیرند.

معصومی نداشتن ترس و ایمان قوی را یکی از ویژگی‌های مهم شهدا برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز نیز دشمن تمام توان خود را به‌کار گرفته است تا مردم ایران اسلامی را بترساند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با اشاره به شکل‌گیری مثلث شوم عربستان، صهیونیست و آمریکا علیه نظام اسلامی ایران، تأکید کرد: این مثلث شوم می‌خواهد بگوید چرا مردم ایران روی پای خود ایستاده‌اند، چرا گلوی عربستان را گرفته‌اید و نمی‌گذارید نفس بکشد و چرا شیعه را متحد می‌کنید؟

وی با یادآوری اینکه آمریکا نیز شروع به عربده‌کشی و پارس کردن کرده است؛ گفت: این پارس کردن‌ها فقط از روی ترس است و چون دیدند نتیجه‌ای نمی‌گیرند به‌دنبال ایجاد فضای روانی در سطح جامعه هستند تا ترس به‌وجود آورند.

معصومی کسب رضایت حق را از دیگر ویژگی‌های شهدا در جامعه اسلامی دانست که جز رضایت الهی دنبال چیز دیگری نیستند و تصریح کرد: پیوند این نظام با خانواده معظم شهدا خونی است و باید در برابر دشمن پشت سر رهبری حرکت کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با بیان اینکه نشست‌های شهرستانی با خانواده معظم شهدا و ایثارگران برای بررسی و رسیدگی به مشکلات در حوزه‌های گوناگون است؛ افزود: این مشکلات در حوزه فرهنگی، تحصیل، درمان و بیمه، مسکن، حقوق و مزایا و گلزارهای شهدا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: یکی از مسائل و مشکلات جامعه ایثارگری بحث اشتغال است به‌طوری که ۵ هزار و ۵۰۰ بیکار ایثارگر در خراسان رضوی وجود دارد که ۱۸۰ نفر آنها مربوط به‌شهرستان قوچان است.

معصومی با اشاره به اینکه استخدام کمی دارای محدودیت بوده و طی سال‌های اخیر نیز استخدام در دولت کمتر شده است؛ خاطرنشان کرد: ۸۵ درصد اعتبارات دولت صرف مسائل جاری می‌شود پس باید زمینه‌های دیگری با توجه به کمترشدن استخدامی‌ها در دولت برای اشتغال جامعه ایثارگری برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی تأکید کرد: باید به‌سمت کارهای مولد یا مؤسسات وابسته به دولت برای ایجاد اشتغال جامعه ایثارگری رفت و بهترین راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ایجاد اشتغال برای فرزندان ایثارگر است.

۵ هزار فرزند ایثارگر با مدرک دانشگاهی بیکار هستند

مشاور استاندار خراسان رضوی در امور ایثارگران هم در این نشست با یادآوری این مطلب که قوانین و الزامات فراوانی برای خدمت به جامعه ایثارگری فراوان است، بیان کرد: متأسفانه در مقام عمل به‌دلیل سازوکار پیچیده، محدودیت‌های بودجه‌ای و ناهماهنگی‌ها شرمنده جامعه ایثارگری شده‌ایم.

حسن فتحی‌نیا با تأکید بر اینکه دولت جمهوری اسلامی تمام توان خود را برای خدمت به‌جامعه ایثارگری گذاشته است؛ گفت: امسال ۱۱ هزار میلیارد تومان بودجه سازمان ایثارگری کشور است و حتی یک ریال هم از این بودجه برخلاف دیگر دستگاه‌ها کم نشده است.

وی یادآور شد: دیدار چهره‌به‌چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و معاونین این اداره برای تمام شهرستان‌های استان برنامه‌ریزی شده است که می‌توان از این طریق خدمات بهتری به جامعه ایثارگری ارائه داد.

مشاور استاندار خراسان رضوی در امور ایثارگران با یادآوری اینکه ۵ هزار فرزند شهید و جانباز بالای ۲۵ درصد با مدرک دانشگاهی بالا بیکار هستند؛ بیان کرد: دولت و سازمان ایثارگری ۱۰۰ درصد هزینه‌های درمان جامعه ایثارگری را پرداخت می‌کند.

علیرضا قامتی، فرماندار قوچان هم در این نشست صمیمی با خانواده شهدا و ایثارگران با بیان اینکه سرکشی منظم از خانواده معظم شهدا و ایثارگران برای بررسی مشکلات و مسائل در دستور کار قرار دارد؛ گفت: هنوز انتظارات و مطالبات ایثارگران برطرف نشده و دیدار چهره به چهره مدیران استانی افق جدیدی در پاسخ به این مطالبات به‌وجود آورده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.