اصفهان- سخنگو و عضو کمیسیون حمل ونقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای شهر اصفهان گفت: مردم می توانند از شهریور ماه سال جاری در بستر چهارباغ عباسی که تبدیل به یک گذر فرهنگی هنری می شود، قدم بزنند.

تکمیل پیاده راه سازی چهارباغ عباسی تا شهریور۹۷

مهدی مقدری در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: در دنیا بزرگترین شهرهای تاریخی مشابه اصفهان توانستند برای روند توسعه شهری گذرگاه های پیاده محور را تعریف کنند، مدیران شهری اصفهان نیز از ۷۰ سال پیش تصمیم به پیاده راه سازی چهارباغ داشتند تا تردد وسایل نقلیه عمومی حذف و مردم این مسیر را با پای پیاده طی کنند زیرا بر اساس تمام اسناد تاریخی موجود، چهارباغ قبل از اینکه محور بازاری باشد، محور تفرجگاهی اصفهانی ها بوده است.

وی با بیان اینکه در گذشته مردم اصفهان ازتمام نقاط شهر سعی می کردند برای تفریح به چهارباغ و باغ های اطراف آن بیایند، افزود: اگر به پیشینه چهارباغ بنگریم، عمده کسب و کارها فرهنگی، هنری و تفریحی بوده و وجود سینماها، کافه ها و پاتوق های شهری چهارباغ را به پاتوقی برای جریان های موثر شهری تبدیل کرده بوده است.  

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بر اساس مطالعات انجام شده چهارباغ عباسی که قرار است محور پیاده شود و آسیب کمی به کسبه وارد کند، رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری و موسیقی خیابانی ایجاد می‌شود تا مردم به واسطه برخورداری از این رویدادها، وارد چهارباغ شوند و رونق کسب و کارها برقرار باشد.

وی یادآور شد: احیای بخشی از مجموعه های متروکه چهارباغ مثل سینما همایون سابق در دستور کار قرار گرفته تا پاتوق های فرهنگی در این محور تاریخی و گردشگری زنده شود.

مقدری با بیان اینکه در محور شرقی چهارباغ عملیات پیاده راه سازی تا هفته آینده به اتمام می رسد، گفت: در محور غربی نیز تلاش داریم ضمن تاکید بر کیفی‌سازی فرایند پیاده راه سازی، تا پایان مردادماه این پروژه به بهره برداری برسد و تا قبل از برگزاری سی و یکمین جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان پیاده راه سازی چهارباغ تکمیل شود.

وی ادامه داد: احیاء محور میانی چهارباغ بعد از برگزاری جشنواره از نیمه دوم شهریور آغاز و آبنماهای تاریخی اصفهان بار دیگر احیاء می شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مردم می توانند از شهریور ماه سال جاری در بستر چهارباغ عباسی که تبدیل به یک گذر فرهنگی هنری می شود، قدم بزنند، گفت: تمام طرح های پیش بینی شده برای چهارباغ عباسی تا قبل از نوروز ۹۷ به اتمام می رسد.

وی اظهارکرد: امسال آمادگی مدیریت شهری اصفهان را برای احیاء بدنه چهارباغ با مشارکت بخش خصوصی اعلام کردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.