۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
کد خبر: 611723

منابع خبری در سوریه از حمله انتحاری عناصر گروه تروریستی داعش در چند نقطه در استان‌های سویداء و درعا در جنوب، خبر دادند.

حمله انتحاری داعش در جنوب سوریه

به گزارش قدس آنلاین، منابع خبری در سوریه از جمله وبگاه خبری «عاجل»، صبح امروز چهارشنبه، از حمله داعش در استان‌های سویداء و درعا در جنوب سوریه خبر دادند.

منابع سوری می‌گویند این حمله در چند مکان و انتحاری بوده است. 

به گزارش وبگاه عاجل، حمله در ریف سویداء به روستاهای «المتونه»، «دوما» و «تیما» در ریف شمال شرقی استان انجام شده و دست‌کم چند کشته و زخمی بر جای گذاشته است.

منابع سوری با بیان اینکه ارتش سوریه در حال مهار این حمله است، آمار دقیقی از تعداد تلفات این حمله داعش ارائه نکردند اما وبگاه عاجل نوشت که «یامن ابو عاصی» از شهروندان سوری پس از مقابله با فرد انتحاری، جان باخته و شخص انتحاری نیز کشته شده است.

طبق این گزارش، ارتش سوریه برخی مواضع این گروه در ریف شرقی سویداء را امروز بعد از این حمله، هدف حملات هوایی قرار داده است.


تصویری از محل حمله انتحاری

علاوه بر این، داعش یک حمله انتحاری دیگر نیز در نزدیکی روستای «جلین» در ریف غربی استان درعا انجام داد. آنچه خبرگزاری «اعماق» وابسته به داعش نامیده می‌شود، این حمله را «استشهادی»‌ نامید و اعلام کرد که بر اثر آن چند نفر کشته و زخمی شده‌اند.

داعش در توضیح این حمله اعلام کرد، «ابو وسیم الانصاری» عضو این گروه تروریستی، با خودرو بمب‌گذاری شده به میان «عناصر ارتش» سوریه در اطراف شهرک جلین در ریف درعا رفته و خودرو خود را میان آنان منفجر کرده است.

ارتش سوریه طی عملیاتی که از اول تیرماه امسال در جنوب سوریه آغاز کرد، تقریبا کل استان سویداء و استان درعا و همچنین نزدیک به 80 درصد استان قنیطره را با عملیات نظامی و همچنین طرح مصالحه، از گروه‌های مسلح پاکسازی کرد و این عملیات هنوز در استان قنیطره ادامه دارد. 

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.