جانشین دادستان تربت حیدریه گفت: آسیب های اجتماعی تبعات زیادی دارد و بر اساس نظر و تحلیل روانشاسان بیشترین قربانیان آسیب های جنایی کودکان و زنان هستند.

بیشترین قربانیان آسیب های اجتماعی کودکان و زنان هستند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تابان تربت، حجت الاسلام مهدی رجبی در جلسه مشترک رابطین امور بانوان دستگاه ها ونهادها وپایگاه های مقاومت بسیج با موضوع آسیب های اجتماعی با بیان اینکه قبل از اینکه دیگران عملکرد ما را مورد ارزیابی قرار دهند، بهتر است خودمان عملکردمان در حوزه مبارزه با اسیب های اجتماعی را مورد بازنگری قرار دهیم ابراز امیدواری کرد تا بتوانیم انتظاراتی که افکار عمومی از این مجموعه دارند را جامه عمل پوشانده وبرخی از مشکلاتی که متوجه جامعه شهروندی است رفع شود.

وی افزود: آنچه که درجامعه نشان می دهد آمارها وپرونده های آسیب های اجتماعی روبه رشد است وکتمان آسیب ها وپوشاندن حقیقت به پیکره اسلام آسیب وارد می کند.

رجبی تصریح کرد: نهادهای اجتماعی وفرهنگی باید نسبت به آسیب های اجتماعی فعال باشند وآسیب های اجتماعی را شناسایی کنند تا جایی که می توانیم برطرف کنیم.

وی گفت : یکی از عواملی که می تواند فضای آسیب های اجتماعی را فراهم سازد بستر محیط است که زمینه ساز آسیب ها می باشد مانند محیط خانه، مدرسه، جامعه و…. که محیط می تواند زمینه آسیب های اجتماعی را فراهم کند.

وی بیان کرد : وقتی فرهنگ های مختلف از جاهای مختلف می آیند ودرکنار هم قرار می گیرند تجمع این خرده فرهنگ ها بستر آسیب اجتماعی را فراهم می کند و جدا از این مسئله، عوامل ساختاری در کشور ما اعم از اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و به طور خاص فقر و بیکاری، مهاجرت، عدم پاسخ‌گویی کامل به نیازها و مطالبات جوانان، غنی‌سازی اوقات فراغت و… از تهدیدات این بخش به‌شمار می‌رود.

رجبی عنوان کرد: آسیب های اجتماعی تبعات زیادی دارد وآن چیزی که روان شناسان جنایی به آن رسیدند بیشتر ین قربانیان آسیب های جنایی کودکان وزنان هستند.

وی اولین آسیب درجامعه فعلی را بحث کودک آزاری دانست وگفت : اولین تبعات کودک آزاری صدمات جسمی بحث معلولیت کودکان است وهرنوع اذیت وآزار شامل صدمه جسمی، روانی وسلامت را به مخاطره می اندازد وقانون گذار حمایت از کودکان ونوجوانان را مشخص می کند وقانون حمایت از کودکان ونوجوانان تصویب شده است.

وی با اشاره به اینکه عوامل فرهنگی از جمله ضعف آگاهی از خطرات ناشی از آسیب های اجتماعی است، افزود:  تغییر سبک زندگی و باورهای غلط در خانواده‌ها را نیز در افزایش آسیب ها نباید فراموش کرد.

جانشین دادستان انقلاب تربت حیدریه گفت : راهکارهایی که قانون گذار برای پیشکیری از آسیب های اجتماعی درجامعه فراهم کرده این است که هر فرد باید مسلط به قوانین باشد مانند گذاشتن عکس های شخصی دیگران وبحث انتشار عکس های دیگر در قانون جرائم رایانه ای – مخابراتی – ترغیب وشیوه های دستیابی به انحرافات در ماده ۷۴۳ رایانه ای جرم تلقی می شود.

وی تصریح کرد: همچنین عوامل روان‌شناختی اعم از اضطراب، افسردگی، توهم و بحران هویت و هیجان‌جویی و نیز عوامل خانوادگی به عنوان رکن اصلی پیشگیری از شیوع آسیب های اجتماعی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.