یوونتوسی‌ها در طول مدت قرار داد رونالدو با این باشگاه ۳۴۰ میلیون یورو درآمد خواهند داشت.

فاکتور اقتصادی کریس در ایتالیا

به گزارش قدس آنلاین،شرکت مالی- اقتصادی KPMG که یکی از بزرگترین شرکت‌های سرویس دهنده و خدماتی دنیا در زمینه مالی و حسابرسی به حساب می‌آید طی برآوردی که انجام داده پیش‌بینی کرده یوونتوس در مدت قرارداد چهارساله‌ای که با رونالدو بسته می‌تواند درآمدی در حدود ۳۴۰ میلیون یورو داشته باشد. 
این شرکت حسابرسی و خدماتی گزارشی با این تیتر منتشر کرده‌: «از مادرید تا تورین؛ اقتصاد رونالدو» که در این گزارش تحلیل دقیقی از تأثیر اقتصادی انتقال رونالدو به یوونتوس ارائه شده است. 
نتیجه این گزارش نشان می‌دهد که باشگاه ایتالیایی به ازای هر سال حضور رونالدو مبلغی در حدود ۸۵ میلیون یورو یا ۳۴۰ میلیون به ازای چهار سال قرارداد با این بازیکن درآمد خواهد داشت، اما پیش‌بینی کرده که یوونتوس در سال مالی ۲۰۱۹-۲۰۱۸ تأثیر اقتصادی مثبت چشمگیری از خرید رونالدو در تراز مالی خود نخواهد دید. 
این شرکت پیش‌بینی کرده که درآمده یوونتوس در روزهای مسابقه بین ۵۵ تا ۷۰ میلیون یورو در فصل جدید خواهد بود (که این بستگی به عملکرد تیم هم دارد، به ویژه در لیگ قهرمانان اروپا) و درآمد حق پخش تلویزیونی این باشگاه از بازی‌های داخلی و بین‌المللی نیز چیزی بین ۱۹۰ تا ۲۵۵ میلیون یورو خواهد بود. 
اما طبق این گزارش منبع اصلی درآمد یوونتوس از خرید مربوط می‌شود به مسئله اسپانسرینگ و بازاریابی، که در این زمینه KPMG به یوونتوس توصیه می‌کند تا جایی که ممکن است فعالیت خود را افزایش دهد تا طی دو یا سه فصل آینده بتواند فاصله خود با باشگاه‌های ثروتمند اروپایی را کم کند. این شرکت پیش‌بینی کرده یوونتوس می‌تواند از درآمدهای تجاری خود به مبلغی بین ۱۹۵ تا ۲۲۰ میلیون یورو طی دو، سه سال آینده دست پیدا کند. 
اما علاوه بر تأثیر مالی مستقیم، کریستیانو رونالدو بدون شک می‌تواند روی برند یوونتوس و همچنین روی تعداد بازدیدکنندگان از شبکه‌های اجتماعی این باشگاه تأثیری شگفت‌انگیزی داشته باشد، به ویژه در کشورهایی که یوونتوس هنوز از نظر برندینگ حضور فعالی نداشته و همچنین در کشورهایی که رونالدو بیشترین محبوبیت را در شبکه‌های اجتماعی دارد مثل آسیا، آمریکای جنوبی و مرکزی و خود کشور آمریکا، مناطقی هستند که به یوونتوس کمک خواهد کرد تا هم برند خود را گسترده‌تر کنند و هم درآمد بیشتری از این طریق داشته باشند.

منبع: خبر ورزشی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.