قدس انلاین : نایب رئیس انجمن کارگزاران گمرکی خراسان رضوی گفت: ۷۵ نفر در خراسان رضوی دارای کارت کارگزاری گمرکی هستند که نیمی از این تعداد فعالیت اقتصادی ندارند.

نیمی از کارگزاران گمرکی خراسان رضوی فعالیت اقتصادی ندارند
مرتضی قندچی اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی که هم اکنون در حوزه امور گمرکی وجود دارد این است که در چند ماهه اخیر بخشنامه‌های خلق‌الساعه زیادی  توسط نهادهای دولتی صادر می‌شود.

وی بیان کرد: این بخشنامه‌ها در واقع سبب می‌شود که ثبات قوانین از بین رفته و نتوان امور را به درستی اجرایی کرد که بعد از آشفتگی در قیمت ارز این نابه‌سامانی‌ها افزایش پیدا کرده است.

نایب رئیس انجمن کارگزاران گمرکی خراسان رضوی تأکید کرد: همچنین حضور واسطه‌ها در گمرک نیز سبب می‌شود که کار برای کارگزاران قانونی در این حوزه سخت شده و ادامه فعالیت آنها امکان‌پذیر نباشد.

قندچی با بیان اینکه هم اکنون 75 نفر در استان خراسان رضوی دارای کارت کارگزاری امور گمرکی هستند، تأکید کرد: نیمی از این افراد به علت برخی از مشکلات از جمله وضعیت اقتصادی فعالیتی در حوزه ترخیص کالا ندارند.

وی با اشاره به اینکه قانون سابق امور گمرکی ما بسیار قدیمی و برداشتی از قانون گمرک کشور پرتغال بوده است، تصریح کرد: این قانون نیاز به اصلاح داشته و این کار نیز انجام شد اما زیرساخت‌های آن هنوز به درستی اجرا نشده  سامانه امور گمرکی در بسیاری از موارد دچار ضعف است.

نایب رئیس انجمن کارگزاران گمرکی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین باید گفت که کارکنان بخش گمرک آنگونه که باید آشنایی به اتوماسیون اداری نداشته و نمی‌توانند به درستی با آن کار کنند که این مسئله مشکل را مضاعف می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.