قدس انلاین : رییس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد از تدوین طرح «شهر دوست‌دار کودکـ» در این کمیسیون خبر داد.

مشهد «شهر دوست‌دار کودک» می‌شود
سیدمحسن حسینی‌پویا  اظهار کرد: طرحی را با عنوان «شهر دوست‌دار کودک» در کمیسیون حقوقی در دست بررسی داریم که عمده مباحث این طرح به مباحث کودک‌آزاری و شهر ایمن برای کودکان مربوط می‌شود.
وی ادامه داد: این طرح را با منابع متعدد تحت بررسی قرار دادیم تا طرح پخته و جامعی باشد و به صورت کلی چند بخش را مدنظر قرار دادیم که عبارتند از ایمنی و استاندارسازی خیابان‌ها و فضاهای عمومی برای کودکان، ایمنی برای کودکان از نظر آسیب‌های اجتماعی که ذکر شد، همراهی کودک با طبیعت تا کودکان صرفا زندگی ماشینی را تجربه نکنند و شهرسازی مناسب کودکان تا ساختاری شهری برای‌شان مناسب باشد.
رییس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: شورای شهر مشهد به‌نوبه‌خود در حال تلاش برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است و امیدواریم این طرح جامع نیز تا مهرماه سال جاری تکمیل شود و به تصویب برسد.
در حوزه آسیب‌های اجتماعی همانند کودک آزاری صرف حمایت قضایی کافی نیست و آگاه‌سازی مردم و به‌ویژه کودکان به دلیل ‌این‌که از مواردی که آن‌ها را تهدید می‌کند آگاه شوند نیز ضرورت دارد.
وی افزود: به همین دلیل آموزش به والدین، مربیان کودکان و مدارس و خود کودکان باید به یک بسیج عمومی تبدیل و همه وارد میدان شوند. باید بپذیریم مسئله کودک‌آزاری تهدیدی است که در جامعه وجود دارد، یک واقعیت است و چنانچه بخواهیم صورت مسئله را پاک کنیم و میزان آمار را پوشیده نگه داریم، دردی دوا نمی‌شود و فقط باعث این می‌شود تا در آینده بیشتر غافلگیر شویم.
حسینی‌پویا اظهار کرد: پس از پذیرش این واقعیت باید به سمت مقابله با آن حرکت کنیم که بخشی از آن قضایی و بخش دیگرش فرهنگ‌سازی است. اگر کودکان از تهدیدات پیرامون خودشان آگاه باشند تا حد زیادی می‌توانند از خود مراقبت کنند.
وی درباره اقدامات شورای شهر در حوزه فرهنگ‌سازی بیان کرد: به‌نوبه‌خود متوجه این واقعیت تلخ شده‌ و از چندین ماه گذشته فعالیت‌هایی را دراین‌باره آغاز کرده‌ایم. از جمله این اقدامات برگزاری همایشی با موضوع کودک‌آزاری بود که در این همایش از متخصصان حوزه‌های روان‌شناسی، علوم اجتماعی، حقوق و جرم‌شناسی دعوت کردیم و به ارائه نظرات و راهکارهای‌شان پرداختند که با استقبال خوبی مواجه و منتهی به این شد که کارگاه‌هایی را در دست اقدام داریم تا با برگزاری آن‌ها افرادی را آموزش دهیم که این مربیان به سایر مربیان و کودکان آموزش دهند تا بدین ترتیب آگاهی عمومی افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.