قدس انلاین : معاون اجتماعی دادستان خراسان رضوی گفت: باید در ساماندهی کال سیاسک همه دستگاه‌ها دست به دست هم بدهند تا کال سیاسک به یکی از زیباترین کال‌ها تبدیل بشود.

کال سیاسک به یکی از زیباترین کال‌ها تبدیل خواهد شد
محمد بخشی محبی در خصوص آزادسازی کال سیاسک اظهارکرد: این کال که از شمال با عبور از چند روستا به کشف رود می‌ریزد، از شهرک مهرگان شروع می‌شود و به سمت جنوب تا کشف رود ادامه پیدا میکند.
وی ادامه داد: در این فاصله تعداد قابل توجهی کارگاه، منزل مسکونی و حتی مسجد و مدرسه تصرفاتی در بستر رودخانه داشته‌اند که مطابق ماده دو قانون توزیع آب متعلق به دولت هست و جز اموال محسوب خواهد شد. متولی آن در کشور وزارت نیرو و در استان اداره کل آب منطقه‌ای است که باید نظارت‌هایی نسبت به این کال داشته باشند. 
بخشی محبی تصریح کرد: اما متاسفانه به دلیل عدم نظارت مناسب شاهد تصرفات متعدد در مسیر کال بوده‌ایم درحدی که در برخی مسیرها کال حذف شده و اصلا مشخص نیست؛ به همین جهت سال گذشته بازدیدی صورت گرفت و با توجه به خواسته مردم محل از جهت‌های مختلف از جمله بهداشتی گلایه‌های مکرری را داشته‌اند و رسانه‌ها هم بارها به آن پرداختند، موضوع به طور جدی در دستور کار قرار گرفت و قرار شد آزاد سازی کال سیاسک در چند فاز صورت بگیرد. 
معاون اجتماعی و امور ارتباطات مردمی دادستان خراسان رضوی درخصوص فاز  اول این پروژه خاطرنشان کرد: فاز اول آن شناسایی مسیر و بستر رودخانه و حریم این کال بود که خوشبختانه در مهلتی که مقرر شده بود توسط اداره آب منطقه ای صورت گرفت و نقشه‌های هوایی آن به دادستانی ارائه شد و در فاز بعدی بحث قضایی است که بتوانند ساماندهی کال را انجام بدهند. 
وی اضافه کرد: قرار شده تعدادی از منازل مسکونی که در مسیر کال قرار گرفته‌اند با هماهنگی که از سوی فرماندار صورت خواهد گرفت، در اولویت‌هایی قرار بگیرند تا بتوانند به مسکن مهر معرفی و از ظرفیت آن استفاده کنند تا در مسیر آزادسازی و بازگشایی دچار مشکل نشوند.
 بخشی محبی بیان کرد: ساکنان این منطقه به لحاظ مشکلی که در حاشیه شهر وجود داشته به اندازه کافی دچار محرومیت هستند و باید در ساماندهی کال همه دستگاه‌ها دست به دست هم بدهند تا کال سیاسک تبدیل بشود به یکی از زیباترین کال‌ها که مورد استقبال آب منطقه‌ای هم قرار گرفت و قرار شد که مشاور طرح‌هایی در زمینه زیباسازی کال ارائه کنند تا کالی که آزاد خواهد شد چیزی شبیه به کال‌های داخل شهر باشد تا مردم منطقه هم از این فضایی که به این شکل آلوده بود رهایی پیدا کنند تا مزد صبر و همکاری خود را با مجموعهٔ حاکمیتی دریافت کنند.
وی تاکید کرد: ما تا پایان ساماندهی کال سیاسک و پیگیری مطالبات به حق مردم منطقه به عنوان نماینده دادستان پیگیر امور هستیم تا بتوانیم به نتیجه‌ مطلوب برسانیم و مشکلات بهداشتی و حتی آلودگی بصری موجود را به حداقل برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.