قدس انلاین : رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: ایده ایجاد برند در ایران نخستین بار در استان خراسان شکل گرفت و بخش خصوصی این استان پیشتاز برندسازی در کشور است.

بخش خصوصی خراسان رضوی پیشتاز برندسازی در کشور است

محمدحسین روشنک با بیان اینکه هنوز به تحقق20 درصد از ظرفیت برندسازی نرسیده‌ایم، افزود: استان خراسان هنوز از ظرفیت واقعی خود در موضوع برند که می‌تواند در دنیا کاربرد داشته باشد و تبدیل به سرمایه شود، استفاده نکرده است. برند محصولی نامرئی از یک بنگاه تجاری و تولیدی است که می‌تواند تبدیل به سرمایه شود و دلیل اینکه به طور کامل از این ظرفیت استفاده نشده، عدم باورپذیری از جانب بنگاه‌های اقتصادی، مسئولان و فعالان تشکلهای بخش خصوصی و نیز تسلط برندهای خارجی در بازار است.


وی خاطرنشان کرد: ما هنوز نتوانسته‌ایم تعدادی برند پوشاک در ایران ایجاد کنیم که هم با فرهنگ و شرایط ما جور باشد و هم برند واقعی باشد. به همین دلیل هنوز بسیاری از مردم در بازار به دنبال کالا و پوشاکی هستند که مربوط به برندهای معروف دنیاست.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر مسئولان سازمان توسعه تجارت، صنعت و معدن و دیگر سازمانهای مرتبط با فضای کسب و کار به موضوع برند و صاحبان آن، گفت: مسئولان باید تولید بدون کارخانه را به عنوان نیاز واقعی و سرمایه‌گذاری واقعی بشناسند و مسئولان بنگاههای اقتصادی نیز هزینه کردن برای برندسازی را نوعی سرمایه‌گذاری بدانند.

وی با اشاره به اهمیت مرغوبیت کالا به عنوان یکی از مهمترین پایه‌های برندسازی اظهار کرد: نظارت بر روی قیمت و کیفیت کالاهای صاحب برند نیازی نیست زیرا کالایی که دارای نام تجاری معتبر است کیفیت و قیمتش از سوی تولیدکننده به خوبی کنترل می‌شود تا بازار را از دست ندهد.

روشنک یادآور شد: به همه کسانی که تمایل دارند صاحب برند شوند توصیه می‌کنم به هزینه کردن برای برند به عنوان نوعی سرمایه‌گذاری که از هر نوع سرمایه دیگر بهتر است بنگرند؛ برندسازی نوعی سرمایه است که سالهای بسیاری می‌توان شاهد بازگشت آن بود.

وی برگزاری همایش برندینگ از سوی انجمن مدیران صنایع خراسان را گامی موثر در راستای اشاعه این نوع سرمایه‌گذاری از سوی صاحبان کالا دانست و تصریح کرد: این همایش در 5 دوره گذشته بسیار موفق بوده و بخشی از موفقیت استان ما در برندسازی نسبت به کشور، مرهون برگزاری چنین برنامه‌ای است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.