عنوان «کلاه سفیدها» بخش بسیاری از جزئیات و اتفاقات جنگ علیه سوریه را در برمی گیرد. به گونه ای که بیشتر اتهاماتی که در زمینه حملات ارتش سوریه به غیرنظامیان نسبت داده شد، از سوی اعضای این سازمان و از طریق سناریوهای ساختگی آنها منتشر شده است. روزنامه سوری الثوره در مقاله‌ای به نقش مخرب این گروه در جنگ سوریه پرداخته است.

دست کلاه سفیدها در سوریه رو شده است

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه «الثوره» در مقاله‌ای به قلم «عبدالرحیم احمد» نوشت: امروز این سؤال برای برخی مطرح است که آیا آنهایی را که رژیم صهیوینستی از جنوب سوریه فراری داده و از آنجا خارج کرده است، همان کلاه سفیدها هستند یا عناصر وابسته به دستگاه‌های اطلاعاتی بیگانه بوده‌اند و یا آنکه فرماندهان نظامی تروریست‌ها هستند؟! پاسخ این سؤالات با فال گرفتن و نگاه کردن در فنجان بدست نمی‌آید؛ بلکه پس از اقدام رژیم صهیونیستی در خارج کردن حدود ۸۰۰ نفر تحت عنوان «کلاه سفیدها» مسائل و توطئه‌های بسیاری در جنگ سوریه فاش شده است.

تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده بود که سران دنیا از ترامپ و نخست وزیر کانادا گرفته تا رئیس جمهور فرانسه به شهروندان سوری هر قدر هم که برایشان اهمیت داشته باشند، توجه کرده باشند، بنابراین راز اینکه آنها امروز از رژیم صهیونیستی خواسته‌اند تا به این شهروندان کمک و آنها را به صورت مخفیانه از طریق سرزمین‌های اشغالی خارج کنند، چیست؟ اکنونی جای هیچ شک و تردیدی نیست که افراد خارج شده از سوریه، اتباع کشورهای مذکور و عناصر دستگاه‌های اطلاعاتی و نظامی آنها هستند.

طی سالهای گذشته، داستان‌های مختلفی از زبان منابع مختلف در مورد وجود افسران دستگاه‌های اطلاعاتی بیگانه با هدف فرماندهی جنگ تروریستی علیه ارتش و دولت سوریه شنیده‌ایم و کم پیش آمده است که اطلاعات ملموسی در این خصوص درز کرده باشد، ولی امروز دیگر مسأله داستان و روایت نیست، بلکه کشورها و رؤسای آنها علنا آن را اعلام کرده‌اند و هرکه تاکنون در واقعیت این ماجرا تردید داشته امروز باید مطمئن باشد.

عنوان «کلاه سفیدها» بخش بسیاری از جزئیات و اتفاقات جنگ علیه سوریه را در برمی‌گیرد. به گونه ای که بیشتر اتهاماتی که در زمینه حملات ارتش سوریه به غیرنظامیان نسبت داده شد، از سوی اعضای این سازمان و از طریق سناریوهای ساختگی آنها منتشر شده است و حتی تجاوز کشورهای سه گانه آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه سوریه نیز براساس همان گزارش ها صورت گرفت.

ولی  امروز دیگر سناریوی خارج کردن آنها از سوریه برهیچکس پوشیده نیست؛ آمریکا و دیگر کشورهای غربی تا کنون هیچ یک از شهروندان سوری را از این کشور خارج نکرده و تمام عملیات انتقال از سوی آمریکا برای انتقال سرکرده های تروریستی بوده و سناریوی رقه، دیرالزور و بادیه گواه براین مدعاست.

تمامی ما به یاد داریم که عناصر «کلاه سفیدها» به همراه تروریست‌ها از حلب به سمت ادلب خارج شدند بدون آنکه در معرض خطر باشند و آن زمان هیچ کشور غربی خواستار انتقال آنها به کانادا، انگلیس و یا آمریکا نشد، امروز در جنوب سوریه از چه ترسیدند؟ داستان انتقال عناصر باقی مانده آن به شمال سوریه چیست؟ آنگونه که به نظر می‌رسد، این آخرین فصل از سناریوی سرپوش گذاشتن بر واقعیت فراری دادن آنها از طریق «اسرائیل» است.

سوالی در خصوص تعداد افرادی که توسط اسرائیل فراری داده شد، مطرح نیست چراکه این تعداد بسیار بیشتر از آن چیزی است که اعلام شده است و تابعیت و ملیت آنها هم مشخص است؛ برخی از آنها غربی هستند و برخی هم از کشورهای عربی هستند.

براین اساس، رژیم صهیونیستی با این کار خود، افراد را از سوریه فراری نداده است، بلکه کشورها و دولت های غربی و عربی را فراری داده است تا نقش خرابکارانه آنها در جنگ هشت ساله علیه مردم و سرزمین سوریه را پنهان کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.