در حالی روز گذشته ابلاغیه جدید وزیر اقتصاد در خصوص ممنوعیت ترخیص خودروهای در گمرک مانده منتشر شد که هنوز وضعیت اعلام جرم قاچاق خودروهایی که با این ثبت سفارش جعلی وارد شده اند مشخص نیست.

ثبت سفارش‌‎های غیرقانونی خودرو هنوز اعلام جرم نشده است

به گزارش قدس آنلاین،روز گذشته مجری تلویزیون پرسش مهمی از وزیر صنعت پرسید که خیلی مورد توجه رسانه ها قرار نگرفت. اتفاقا این پرسش اساسی نکته مهم مباحث اخیر درباره فسادواردات خودرو می باشد. مجری از آقای  شریعتمداری پرسید،" اگر مستندات شما برای ارائه اسناد فساد به وزارت اطلاعات و  رئیس جمهور در بهمن ماه سال قبل درست است پس چرا آقای روحانی اخیرا برای این موضوع ضرب الاجل پانزده روزه تعیین کرد؟"

موضوع از آن قرار است که اصل بحث تخلفات ثبت سفارش خودروهای وارداتی که این روزها مورد توجه قرار گرفته است از ماهها قبل مطرح شده بود. در واقع حداقل از ۶ماه قبل گمرک در جریان ثبت سفارشهای جعلی قرار گرفته بود و از فروردین ماه این موضوع در رسانه ها مطرح شده و خیلی پیش تر از آن نه تنها مکاتبات عدم خروج بلکه اعلام جرم قاچاق آنها انجام شده بود.

در واقع اساسا در بهمن ماه سال قبل اطلاعات ثبت سفارشهای جعلی در اختیار گمرک و سایر مراجع (از قبیل وزارت اطلاعات) قرار گرفته بود و در واقع بسیاری از ادارات و دستگاههای اجرایی از جزییات این پرونده مطلع بوده و بر اساس ابلاغیه‌های بعدی مکلف به اجرای اقداماتی مانند اعلام جرم قاچاق علیه متخلفان نیز شده بودند.

این در حالی است که کرباسیان وزیر اقتصاد در نامه ای به تاریخ ۲۴ تیر ماه دستور رئیس جمهور در خصوص ممانعت از ترخیص خودروهای با ثبت سفارش غیر قانونی و ارائه اطلاعات  خودروهای ترخیص شده به دستگاههای نظارتی را به رئیس کل گمرک ایرانابلاغ  کرده است.

منبع: افکارنیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.