قدس آنلاین: به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، گردهمایی بزرگ کاتبان حدیث سلسله‌الذهب با عنوان «حصن حصین» در نیشابور برگزار شد.

نیشابور میزبان گردهمایی بزرگ کاتبان حدیث سلسله‌الذهب شد

به گزارش قدس آنلاین، شب گذشته گردهمایی بزرگ کاتبان حدیث سلسله‌الذهب با عنوان «حصن حصین» با حضور جمعی از خوش‌نویسان خراسان رضوی در تکیه ابوالفضلی نیشابور برپا شد.

بیش از 200 استاد برجسته و هنرجوی ممتاز خوش‌نویسی در این برنامه ویژه ایام ولادت امام هشتم(ع)، حدیث سلسله‌الذهب را در مدت سه ساعت کتابت کردند و آن را به هنردوستان حاضر در برنامه اهدا کردند.

هنرمندانی مانند علی باقرزاده طوسی، احمد قائم مقامی، محمد علی فراستی، احسان احمدی، حجت‌الاسلام محمدرضا شوقیان، مریم سادات موسوی، مریم امام‌وردی، علی دربهشتی، ابوالقاسم دانش‌جو، حسن نقیبی، مجید شایان، سیدمحمد سادات شرفی، علیرضا رحمان‌زاده، سیما جوینی‌پور، علیرضا منفردی، احسان شورورزی و... در این برنامه حضور به هم رساندند.

محمد علی چمی‌گو؛ مدیرعامل موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی در این مراسم به بیان نکاتی درباره اهمیت کتابت حدیث سلسله‌الذهب پرداخت و آن را توفیقی برای کاتبان حاضر در برنامه حصن حصین نیشابور دانست.

اجرای گروه‌های سرود آوای رضوان و خلق اثر نقاشی با محوریت موضوعی امام رضا(ع) توسط یک هنرمند مشهدی، از دیگر برنامه‌های این گردهمایی بود.

این برنامه با همکاری مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، انجمن خوش‌نویسان ایران و ستاد برگزاری جشن‌های دهه کرامت نیشابور در تکیه ابوالفضلی نیشابور، واقع در خیابان امام خمینی، امام خمینی 12 برگزار شد و مورد توجه و استقبال چشمگیر مردم اهل هنر و معرفت قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.