اهواز_ امروز تالار صنعتی بورس کالای ایران شاهد عرضه ۴۰ هزار تنی شمش فولاد خوزستان به قیمت پایه ۲۳۴۰ تومان به ازای هر کیلوگرم بود که در نهایت این عرضه با اتفاق عجیبی همراه شد و آن تقاضای ۴۶۸ هزار تنی برای محموله مذکور است.

سه عامل نابسامانی در بازار شمش فولاد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان امروز تالار صنعتی بورس کالای ایران شاهد عرضه 40 هزار تنی شمش فولاد خوزستان به قیمت پایه 2340 تومان به ازای هر کیلوگرم بود که در نهایت این عرضه با اتفاق عجیبی همراه شد و آن تقاضای 468 هزار تنی برای محموله مذکور است.

انجمن فولاد ایران در گزارشی اعلام کرد عرضه امروز فولاد خوزستان در بورس که با حجم تقاضای بالایی همراه شد سقف ۱۰ درصدی قیمت را ثبت کرد و قیمت پایانی مطابق هفته های اخیر به ۲۵۷۴ تومان رسید.اما این پایان کار نبود بطوریکه محمد کشانی مدیر عامل فولاد خورستان در گفتگوی با معدن ۲۴خبر باطل شدن این معامله را داد.
وی تصریح کرد:فشار به فولاد سازان بزرگ،ظهور رانت و حمایت از دلال بازی سه عامل نابسامانی در بازار شمش فولاد است.کشانی تصریح کرد:دولت متاسفانه به نظر فولاد سازان توجه نمی کند و شرکت فولادی داخلی در مورد سیاست های بازار به هیچ عنوان وحدت رویه ندارند. دستور العمل ها و مقررات به گونه ای طراحی شده و به اجرا گذاشته میشود که کارخانجات تولیدی با مشکل نقدینگی و سود دهی مواجه شده و برعکس واسطه گری و دلالی بر امورات کشور حاکم و ماحصل این فرآیند افزایش قیمت ها در کف بازار و تورم ناخواسته برای احاد جامعه است. به عنوان مثال شرکت فولاد خوزستان بیش از یک ماه است که قیمت شمش خود را با نرخ ثابت ۲۳۴۰ تومان بورس کالا عرضه و در نهایت با رقابت صورت گرفته و به ۲۵۷۴ تومان میرسد. این در حالی است که قیمت میلگردی که به دست مردم میرسد به حدود ۳۹۰۰ تومان رسیده است سوال این است این رانت بیش از ۱۰۰۰ تومان از جیب مردم نصیب چه کسانی میشود .وی در پایان تصریح کرد:طی روزهای آینده پشت پرده دلال بازی در بازار شمش را از طریق رسانه ها شفاف سازی می کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.