قدس آنلاین: مدیرکل دفتر هماهنگی امور فرهنگی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: مجوز راه اندازی مجتمع خدماتی - رفاهی در ۶ بقعه متبرکه واقع در مسیرهای منتهی به مشهد صادر شد.

۶ مجتمع خدماتی در بقاع متبرکه خراسان رضوی راه اندازی می شود

به گزارش  قدس آنلاین،  ؛سید حمید موسوی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اجرای طرحی برای توسعه کمی و کیفی بقاع متبرکه، مجتمع های خدماتی، رفاهی در بقاع واقع در جاده های منتهی به مشهد راه اندازی می شود.
وی اظهار داشت: در این راستا ۱۶ بقعه متبرکه امامزادگان در نوبت دریافت مجوز برای راه اندازی مجتمع خدماتی - رفاهی هستند.
وی با اشاره به وجود ۳۰۴ بقعه متبرکه امامزادگان در خراسان رضوی گفت: از این تعداد ۱۰ بقعه متبرکه به عنوان بقاع شاخص و سطح یک در کشور به شمار می روند و به عنوان میقات الرضا (ع) برای خدمات رسانی به زائران شناخته شده اند.
موسوی افزود: زیارت امامزادگان در این استان مقدمه زیارت حضرت امام رضا (ع) است و از این نظر توسعه عمرانی و حضور موثر زائر در آنها بسیار حایز اهمیت است.
وی اظهار داشت: به منظور عملیاتی کردن سند توسعه کمی و کیفی زیارت در خراسان رضوی، کارگروهی با عنوان بقاع متبرکه و اماکن مذهبی در استان شکل گرفته تا فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع به قطب فرهنگی محقق شود.
وی گفت: در این کارگروه مشکلات مربوط به توسعه فرهنگی و عمرانی بقاع متبرکه بررسی و راهکارهای لازم در این زمینه ارائه می شود که از این نظر خراسان رضوی پیشرفت خوبی داشته و چند بقعه در استان نیز به قطب فرهنگی تبدیل شده است.
موسوی افزود: با ایجاد مهمانسرا در بقاع میقات الرضا (ع) زمینه اقامت زائران در آنها فراهم شده است.
وی اظهار داشت: اقامه نماز جماعت، برگزاری کلاس های آموزشی، اجرای طرح های تربیتی، ایجاد غرفه های محصولات فرهنگی، امکانات رفاهی و اقامتی، برگزاری مراسم برای مناسبت های مذهبی و دینی، پرداختن به مسائل شرعی و بهره گیری از مبلغان مذهبی برای ترویج فرهنگ دینی از فعالیت هایی است که در این بقاع انجام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.