وکیل مدافع اسفندیار رحیم مشایی می‌گوید موکلش در انتقاد به عملکرد برخی مسؤولان دستگاه قضایی، متهم به تبلیغ علیه نظام شده و به رغم پیگیری‌های مکرر، امکان مطالعه پرونده را پیدا نکرده است.

مشایی به تبلیغ علیه نظام متهم شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، عادل حیدری درباره آخرین وضعیت پرونده اسفندیار رحیم‌مشایی اظهار کرد: پس از پایان رسیدگی در دادسرا و صدور کیفرخواست، دیگر هیچ امکانی برای مطالعه پرونده یا دسترسی به آن فراهم نشده است و به رغم پیگیری‌های مکرر هنوز امکان مطالعه پرونده یا ملاقات با موکل را پیدا نکردم.

این وکیل دادگستری افزود: موکلم پس از آتش زدن حکم صادره علیه حمید بقایی در مقابل سفارت انگلستان، بازداشت شد و قریب به چهار ماه است که بازداشت وی ادامه دارد و نتیجه اعتراض به بازداشت، تایید قرار ابقاء بازداشت بوده است در حالیکه به دلیل ختم تحقیقات در دادسرا و صدور کیفرخواست در موضوعات مربوطه، قاعدتاً می‌بایست موکل آزاد می‌شد و تدوام بازداشت وی دیگر دلیلی ندارد.

وکیل مدافع اسفندیار رحیم‌مشایی در پاسخ به این سؤوال که پرونده موکلش نزدیک به یک ماه است به دادگاه انقلاب ارسال شده و در مورد زمان تشکیل جلسه دادگاه و تاریخ آن، مطالبی در برخی رسانه‌ها عنوان شده است، گفت: به عنوان وکیل آقای مشایی، هنوز نمی‌دانم پرونده به کدام شعبه ارجاع شده است و مراجعاتم به منظور کسب خبر از وضعیت پرونده هنوز منتج به نتیجه نشده است.

حیدری اضافه کرد: تا این لحظه به عنوان وکیل پرونده از آن بی اطلاع هستم بنابراین چگونه ممکن است رسانه‌ها از پرونده خبر داشته باشند و چنین مطالبی را بیان کنند؛ لذا توصیه می‌کنم تمام این مطالب شایعه‌ای بیش نیست و امیدوارم دادگاه انقلاب هر چه سریعتر وضعیت پرونده را روشن و رسیدگی‌ها انجام شود زیرا عمر یک انسان در حال سپری شدن در زندان و در چنین شرایطی دستگاه قضایی حداکثر توان و تلاش خود را می‌بایست مصروف دارد تا وضعیت زندانی هر چه سریعتر مشخص شود.

این وکیل دادگستری درباره اتهام منتسب به مشایی نیز گفت: موکلم در انتقاد به عملکرد برخی مسئولان دستگاه قضایی متهم به تبلیغ علیه نظام شده در حالیکه موکلم را فردی می‌دانیم که به نظام و ولایت فقیه التزام داشته و انتقادات وی در راستای اصلاح ایرادات موجود و نه تبلیغ علیه نظام است.

روز ۲۶ اسفند سال ۹۶ بود که دادسرای عمومی و انقلاب تهران در اطلاعیه اعلام کرد:«حسب دستور قضایی بازپرس دادسرای عمومی تهران اسفندیار رحیم‌مشایی توسط مأمورین پلیس دستگیر و به‌منظور انجام تحقیقات بازداشت شد.»

رحیم مشایی دو روز پیش از بازداشت خود با حضور مقابل سفارت انگلستان در تهران، حکم حمید بقایی، معاون اجرایی دولت دهم را آتش زد و در ادعاهای خود دستگاه قضایی را متهم به گرفتن دستور از انگلیس و ملکه آن برای صدور این حکم کرد.

عباس جعفری دولت آبادی دادستان دهم تیر ماه جاری اعلام کرد که کیفرخواست پرونده مشایی با سه عنوان اتهامی صادر شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.