قدس انلاین : نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر محور سبد کالا طلا و ارز در نوسان باشد این جامعه ساقط شده و قحطی زده است و ما متاسفانه دچار این مشکل هستیم و مسئولان باید درمان کنند و مردم را نجات دهند.

مردم پای نظام ایستاده‌اند چون پای دین خود ایستاده‌اند/اقتصاد مبتنی بر ارز و طلای در نوسان باید اصلاح شود

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست در موضوع شیطان شناسی از نگاه قرآن است و بیش از یک سال است که این مبحث دنبال می‌شود کیفیت دفاع و نجات از شر شیطان در قرآن مطرح شده و برای دفاع در برابر شیطان و نجات از شر شیطان دو راهکار را ارائه می‌دهد که نخست تذکر و یادآوری و دوم استعاذه و پناه بردن به خدا است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: خداوند متعال در سوره مبارکه اعراف آیه 201 می‌فرماید که معمولا راه‌های برقراری ارتباط شیطان با انسان سه راه است که یکی از آنها وسوسه است که در مورد آن صحبت شده است. راه دیگر همنشینی است که خداوند می‌فرماید قرین بودن و همنشینی با شیطان راه ارتباطش با انسان است و راه سوم نیز طواف و چرخش شیطان دور انسان است.

علم‌الهدی در ادامه با اشاره به اینکه باز شدن دروازه دل به روی وسوسه شیطان به وسوسه خواسته‌های انسان است گفت: گاهی دلخواه‌های ما مثل موقعیت پرستی و مال‌خواهی انسان را در مسیر شیطان قرار می‌دهد و ممکن است وسوسه شود. اما وقتی این دل می‌خواهد باز شود افراد باتقوا متذکر می‌شوند و می‌گوید این دشمنی که در اطرافت است ممکن است وسوسه شیطان باشد که داخل قلب می‌شود و مغلوب شیطان می‌شوی و انسان باید متذکر شود.

وی خاطرنشان کرد: غفلت و جهل سبب می‌شود که دروازه دل انسان به سوی شیطان باز شود. گاهی انسان غفلت می‌کند و یادش می‌رود که بنده خدا است. مشکل ما این است که تصور می‌کنیم آزاد هستیم و هر کاری دلمان بخواهد صورت می‌دهیم و یادمان می‌رود که بنده خدا هستیم. ما بنده و عبد هستیم اما به مجرد اینکه انسان یادش می‌آید بنده خداست انسان بینا می‌شود و پرده جهل از وی کنار زده می‌شود و وسوسه شیطان و عاقبت گناه را می‌بیند.

خطیب جمعه مشهدمقدس در ادامه با تشکر از اقدامات صورت گرفته در بزرگداشت میلاد امام رضا(ع) و جشن‌های دهه کرامت افزود: فعالیت‌هایی که در این قسمت آستان قدس رضوی صورت داد و برنامه جهانی‌سازی عظمت امام هشتم توسط برنامه زیر سایه خورشید صورت گرفت و جشنواره‌های باشکوه امام رضا(ع) نیز در مشهد و قم و سایر بلاد ایجاد شد و امیدواریم این تلاش مورد توجه امام هشتم قرار گرفته باشد.

علم‌الهدی با اشاره به سالروز آغاز برگزاری نماز جمعه در کشور در سال 58 توسط آیت‌الله طالقانی عنوان کرد: مشهد قبل از پیروزی انقلاب نیز سابقه انعقاد نماز جمعه داشت و در همین شبستان تبریزی حرم رضوی نماز جمعه اقامه شد. نماز جمعه یکی از موفقیت‌های بسیار موثر در انقلاب و نظام مقدس اسلامی ماست که با تدبیر وحی آسای امام بزرگوار قهرمان آفرین ما در این نظام به عنوان فرضیه مورد اجرا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: از روز تاسیس نماز جمعه تا به امروز، مردم را به نظام متصل کرد و نظام را با صبغه دینی در ذهن مردم جای داد و این بزرگترین اثر نماز جمعه در این نظام و انقلاب بود. وقتی نظام جزو دین مردم شد و دارای صبغه دینی شد در نتیجه مردم پای این نظام ایستاده‌اند چون پای دین خود ایستاده‌اند و پای این انقلاب پایداری می‌کنند چون در پای دین ایستادگی می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: حضور در نماز جمعه بالاترین فضیلت در کنار فعالیت‌های اجتماعی است. نماز جمعه برای مسافر دارای اجر بالایی است و این را، سلسله سند و روایات نیز تائید می‌کند. امیدواریم با اقدامات سریع و عاجل تولیت آستان قدس شاهد فضای وسیع‌تری برای برگزاری نماز جمعه مشهد باشیم.

علم‌الهدی ادامه داد: خطیبی که در نماز جمعه خطبه می‌خواند وظیفه‌اش این است که مردم را از مسائل روز آگاهی دهد و بیان کند. هم درد دل مردم را بگوید و هم موقعیت اجتماعی و سیاسی که مردم در آن قرار دارند را بیان کند. اگر خطیب حرف دل مردم را گفت معنایش دولت‌ستیزی و جناح‌گرایی نیست. مشکلی که در این مملکت به دلیل سیاست‌زدگی داریم این است که در همه موارد چون مطامع سیاسی برآورده نمی‌شود شروع به تحلیل می‌کنند. شش مجتهد عادل و دین‌شناس در شورای نگهبان حضور دارند و اگر تصمیمی در تائید صلاحیت و یا نفی صلاحیت می‌گیرند متهم به جناح گرایی می‌شوند و کسی فکر نمی‌کند اینها شش مجتهد عادل هستند.

وی خاطرنشان کرد: خطیب نماز جمعه درد دل مردم را بگوید و آنها را آگاه کند و این آگاه‌سازی جای یک رکعت نماز است و اگر خدای نکرده جناح‌گرایی باشد عبادت خدا و نماز مشتمل بر فسوق می‌شود. این آقایی که توسط حجت امام زمان(عج) منصوب شده اگر نمازش مشتمل بر فسوق باشد این نماز باطل است. این خطبه یک رکعت نماز برای من و شما است و این تحلیل‌ها واقعا نابکارانه و ناجوانمردانه است که اگر این صحبت با منافع ما جور نبود تهمت زده شود و یا اینکه شاهد هستیم صحبت تقطیع می‌شود.

علم‌الهدی افزود: این مشکل را در جامعه سیاست‌زده خود داریم. امروز مشکل عمده مردم ما اقتصاد است و این نه نقد دولت است و نه تخریب مسئول. این یک واقعیت است که مردم از نظر اقتصادی در فشار هستند. این پولی که به عنوان حقوق ابتدای برج گرفته می‌شود نماینده یک سبد کالا است که قرار است زندگی را تنظیم کند. اگر محور این سبد کالا، طلا و ارز در نوسان باشد چگونه این اقتصاد مدیریت شود؟ اگر محور سبد کالا طلا و ارز در نوسان باشد این جامعه ساقط شده و قحطی زده است و ما متاسفانه دچار این مشکل هستیم و مسئولان باید درمان کنند و مردم را نجات دهند.

وی تصریح کرد: چون دین دارید دنیای کفر با شما دشمن است و با تمام قدرت دنیای استکبار قصد براندازی دارد و در هر عرصه با یک شکست روبه‌رو می‌شود. ما خدا داریم و دشمنان ما خدا ندارند و این تفاوت ما با آنها است.

خطیب جمعه مشهدمقدس گفت: دشمنان ما خدا ندارند و در هر قدمی شکست می‌خورند. جناب آقای رئیس جمهور فرمودند که اگر بنا شد نفت ما قطع شود، از تنگه هرمز به آن طرف یک قطره نفت نمی‌رود و مقام معظم رهبری فرمودند این فرمایش آقای رئیس جمهور سیاست کلی نظام است. آمریکا خواست ما را تهدید کند اما مقابل تنگه هرمز، باب المندب است و تصور کردند نفت عربستان را از این طریق صادر می‌کنند اما با زدن این ناوچه و با قهرمانی عزیزان ما در یمن، عربستان اعلام کرد دیگر کشتی نفتش را از باب المندب و دریای سرخ عبور نمی‌دهد.

علم‌الهدی بیان کرد: عربستان سعودی اعلام کرد اگر تنگه هرمز بسته شود دنیا دچار قحطی نفت می‌شود و این پیروزی اخیر ماست. با دشمن خدا برخورد کردن نتیجه اجر مردمی است که در جنگ با دشمنان خدا ایستاده‌اید. وضعیت ما در دنیا برابر دشمن این گونه است. چهل سال در حال مبارزه هستیم و هر قدم و تحلیل دشمن با شکست روبه‌رو می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.