سخنگوی انصارالله اعلام کرد ارتش یمن دنبال بمباران نیست اما دست‌بسته هم نمی‌نشیند و از این به بعد پایتخت‌های اعضای ائتلاف عربی علیه یمن امن نخواهد بود.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، پنجشنبه (4 تیر) یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد که با پهپاد جدیدی به نام «صماد 3» توانسته به فرودگاه ابوظبی چندین حمله کند.

در همین راستا، «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله در گفت‌وگو با شبکه ‌«الجزیره» قطر ضمن اعلام اینکه نیروهای ائتلاف متجاوز به یمن جز با دستور ابوظبی کاری انجام نمی‌دهند، افزود: پیام ما این است، از این به بعد پایتخت‌های متجاوزان (ائتلاف سعودی) امن نخواهد بود، ما نخواهیم کُشت، بمباران نخواهیم کرد (اما) دست‌بسته (هم) نخواهیم نشست.

عبدالسلام در ادامه ارتباط ایران با اتفافات جاری در یمن را تکذیب کرد و گفت، ارتش یمن موشک‌های بالستیک و دریایی دارد که آنها را در داخل ارتقا داده است.

وی تأکید کرد درها برای گفت‌وگوی سیاسی بسته نشده و «مارتین گریفیتس»، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن وارد صنعا شده است و انصارالله آماده توافق با دیگر گروه‌های یمنی البته بدون مداخلات خارجی است.

عبدالسلام گفت، دوره ریاست «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن دیگر تمام شده اما انصارالله مانعی برای گفت‌وگو با او نمی‌بیند همانگونکه که (انصارالله) آماده تضمین امنیت گذرگاه‌های دریایی بین‌المللی است.

او ادامه داد: منطقی که کشورهای متجاوز برای تعامل با یمن در پیش گرفته‌اند شبیه همان منطقی است که در تعامل با قطر استفاده می‌کنند، ما منطق کسانی که از ما می‌خواهند (رابطه با) ایران را تحریم کنیم در حالی که خود با این کشور رابطه دارند، نمی‌پذیریم.

چهار کشور عربی عربستان، بحرین، امارات و مصر در 5 ژوئن سال 2017 روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کرده و تمامی راه‌های زمینی، دریایی و هوایی خود را با قطر مسدود کردند. 

دیروز «عبدالله حسن الجفری» سخنگوی رسمی نیروی هوایی یمن  اعلام کرد  پهپاد «صماد ۳» با پیمودن ۱۵۰۰ کیلومتر بدون اینکه رادارهای امارات موفق به رصد آن شوند، وارد آسمان امارات ابوظبی شد.

فرودگاه بین‌المللی ابوظبی امارات در حساب توییتری به طور ضمنی به وقوع این حمله اعتراف کرد ولی مدعی شد که «حادثه‌ای» در این فرودگاه رخ داده و باعث آن، یک وسیله نقلیه بوده است.

منبع: العالم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.