قدس آنلاین: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت: طی سه ماه نخست امسال پنج فقره پروانه بهره‌برداری معدنی با ۳۵ اشتغال‌زایی و حجم سرمایه‌گذاری ۳۶ میلیارد و ۱۴۶ میلیون ریال در این شهرستان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

صدور ۵ فقره پروانه بهره‌برداری معدنی طی امسال در سبزوار

به گزارش قدس آنلاین، علی امید بخش در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه ۱۲۷ پروانه بهره‌برداری معدنی در شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن صادرشده است، گفت: سبزوار در زمینهٔ انواع کانی‌های فلزی و غیرفلزی همانند کرمیت، منگنز، مس، گرانیت، مرمریت، سنگ‌آهن، آهنگ، سنگ گچ و سایر کانی‌ها قطب معدنی استان خراسان رضوی است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار افزود: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی راهبردی جدید در سبزوار ایجادشده و طرح فرآوری مس در بخش روداب از توابع شهرستان سبزواردر دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: در سال ۹۵ حدود چهار فقره بهره‌برداری معدن با اشتغال‌زایی با ۲۳ نفر و حجم سرمایه‌گذاری ۱۷ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال صادرشده بود و در سال گذشته نیز به هفت فقره پروانه بهره‌برداری معدنی با اشتغال‌زایی ۵۰ نفر و سرمایه‌گذاری ۳۳ میلیارد و ۳۱۶ میلیون ریال افزایش یافت.

امیدبخش بیان کرد: طی سه ماه نخست امسال پنج فقره پروانه بهره‌برداری معدنی با ۳۵ اشتغال‌زایی و حجم سرمایه‌گذاری ۳۶ میلیارد و ۱۴۶ میلیون ریال در این شهرستان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از دو برابر افزایش‌یافته است.

وی تصریح کرد: فعالیت دفتر سرمایه‌گذاری شهرستان سبزوار فرصتی ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاران و متقاضیان فعالیت در حوزه‌های اقتصادی، صنعتی و معدنی است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار بابیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون سه نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این شهرستان برگزار شده است، گفت: سومین نشست ستاد تسهیل شهرستان سبزوار در دفتر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد و مشکلات ۱۱ واحد صنعتی با ۲۴ مصوبه بررسی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.