«دیدبان حقوق بشر سوریه» که به مخالفان دولت این کشور نزدیک است، اعلام کرد که ارتش و نیروهای مسلح سوریه بر ۹۸ درصد از استان جنوبی «درعا» مسلط شدند.

تسلط کامل ارتش سوریه بر ۹۸ درصد استان درعا

به گزارش قدس آنلاین، این دیدبان وابسته به مخالفان سوری روز شنبه تأیید کرد که ارتش سوریه به پیشروی‌های خود در منطقه «حوض یرموک» در شمال غرب درعا ادامه داده و هم اکنون ۹۸ درصد از مساحت این استان را از دست تروریستها آزاد کرده است.

براساس این گزارش، گروه های وابسته به «داعش» فقط ۲ درصد از اراضی این استان را در اشغال خود دارند .

تروریست های شمال غرب استان درعا در یک اقدام پیش دستانه هفته گذشته از ترس عملیات نظامی ارتش سوریه با گروه تروریستی داعش بیعت کردند.

تروریست های «ارتش آزاد» و «تحریر الشام» (جبهه النصره سابق) با گروه تروریستی داعش بیعت کرده و مناطق تحت تسلط خود را با «ارتش خالد بن ولید» در حوض یرموک ادغام کردند.

در جریان عملیات ارتش سوریه در جنوب این کشور شمار زیادی از تروریست ها تسلیم و سلاح های خود را تحویل دادند.

نظامیان سوری حدود یک ماه پیش عملیاتی را از سه محور «البستان»، «پدافند هوایی» (حران) و «صما الهنیدات» علیه تروریست ها در شرق استان درعا آغاز کردند.

بر اساس برخی آمارها بیش از ۳۶۰ هزار تروریست از ۱۲۰ کشور جهان در قالب بیش از ۱۰۰ گروه تروریستی در بحران سازی در سوریه از هشت سال پیش حضور داشتند که شمار زیادی از آنان در جریان درگیری ها کشته، زخمی و یا به کشورهای خود فرار کرده اند.

گروه های تروریستی که از سوی کشورهای مختلف از جمله عربستان، امارات ، آمریکا و رژیم صهیونیستی تامین مالی و نظامی می شوند، به دلیل اهداف مختلف کشورهای حامی خود در بیشتر مواقع با هم درگیر شده و اقدام به کشتن یکدیگر می کنند. 

منبع: ایرنا
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.