قدس آنلاین: معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: هزینه دریافتی مدارس از پایه‌های تحصیلی مختلف برای ثبت‌نام، ابلاغ شده و مدارس حق ندارند مبلغ بیشتری را دریافت کنند.

مدارس حق دریافت مبلغ بیشتر از هزینه ابلاغ شده را ندارند/ استقبال آموزش و پرورش از کمک‌های مردمی

به گزارش قدس آنلاین، رضا صابری تولایی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه ممنوعیت دریافت هزینه اضافی هنگام ثبت‌نام به‌همه مدارس استان ابلاغ شده، گفت: هزینه ابلاغ شده به‌مدارس برای ثبت نام در مقاطع مختلف به این صورت است که در مقطع ابتدایی در پایه اول، ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان، پایه دوم ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان، پایه سوم ۲۰ هزار و ۳۰۰ تومان، پایه چهارم ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان، پایه پنجم ۲۰ هزار و ۹۰۰ تومان و پایه سوم ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه در مقطع متوسطه اول هزینه‌ها به‌تفکیک دختران و پسران تعیین شده، افزود: در مدارس متوسطه اول پسرانه، به‌ترتیب از پایه‌های هفتم و هشتم، مبالغ ۴۱ هزار و ۱۰۰ تومان، ۳۴ هزار و ۸۰۰ تومان برای پسران و مبالغ ۴۱ هزار و ۹۰۰ تومان و ۳۴ و ۲۰۰ تومان برای دختران دریافت می‌شود و مدارس برای مقاطع نهم دخترانه و پسرانه باید مبلغ ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان از خانواده‌ها دریافت کنند.

وی از دریافت هزینه ۷ هزار و ۵۰۰ تومانی برای بیمه دانش‌آموزان علاوه بر مبالغ اعلام شده، خبر داد و افزود: هزینه ابلاغ شده به‌مدارس برای پایه دهم و یازدهم در رشته‌های مختلف متفاوت است.

صابری تولایی ادامه داد: براساس آنچه به‌مدارس ابلاغ شده، دانش‌آموزان پایه دهم در رشته علوم تجربی ۴۳ هزار تومان، رشته ریاضی و فیزیک ۴۲ هزار تومان و رشته علوم انسانی ۳۹ هزارتومان باید پرداخت کنند و همچنین از دانش‌آموزان پایه یازدهم در رشته علوم تجربی ۴۴ هزار تومان، ریاضی و فیزیک ۴۶ هزار تومان و علوم انسانی ۴۰ هزار تومان دریافت می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه دریافت دریافت هرگونه هزینه مازاد بر آنچه ذکر شد، ممنوع است، مگر با اختیار و تمایل خود والدین، ادامه داد: گاهی خود والدین برای کمک به‌تامین هزینه‌های مدرسه، مبلغی بیشتر از هزینه ثبت‌نام و بیمه پرداخت می‌کنند که ما از این مساعدت آنها سپاسگزار هستیم.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی درخصوص نحوه گزارش تخلفات احتمالی صورت گرفته در مدارس گفت: همه ادارات ۴۷ گانه استان، واحدهای رسیدگی به‌شکایات و تخلفات برای رسیدگی به‌این گزارشات ایجاد شده و در کنار آن واحد ارزیابی و رسیدگی به‌عملکرد مدیران و مسوولان برای بررسی تخلفات اعلام شده، فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: والدین می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در این زمینه با شماره ۳۲۲۲۳۱۰۳ تماس بگیرند و تخلف صورت گرفته را گزارش دهند.

صابری تولایی با بیان اینکه در سال گذشته تنها یک مورد تخلف در منطقه رضویه صورت گرفته بود، اضافه کرد: این مورد با رسیدگی مسؤولان مربوط مرتفع شد.

وی با اشاره به‌اینکه دیگر گزارش‌های رسیده به‌ما در سال گذشته، ناشی از برداشت نادرست والدین بوده، افزود: هزینه‌های دریافت شده مربوط به‌وجه کتاب‌های درسی و حق بیمه بوده که عملکرد مدارس در این زمینه تخلف محسوب نمی‌شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی به‌هزینه‌های مختلف جاری در مدارس اشاره کرد و گفت: کمک‌های اختیاری والدین در بهبود روند اداره مدارس و کیفیت فضای آموزشی تاثیر بسزایی می‌تواند داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.