رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردکان گفت: ۵۰۰ کیلوگرم گوشت غیر قابل مصرف انسانی معدوم و از چرخه مصرفی شهروندان خارج گردید.

معدوم سازی بیش از ۵۰۰ کیلوگرم گوشت مسموم در کشتارگاه اردکان

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی دامپزشکی استان یزد،شهرام شاکر از معدوم سازی بیش از ۵۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز به علت مسمومیت خبر داد و افزود: طی بازرسی انجام شده در کشتارگاه اردکان، بازرسین بهداشتی دامپزشکی در مرحله بازرسی پس از کشتار دام، با توجه به وضعیت ظاهری و بوی نامطبوع گوشت متوجه مسمومیت لاشه ها شده و نسبت به معدم سازی اقدام کردند .

وی علت مسمومیت را سمپاشی غیر اصولی بدن دام دانست و اظهارداشت: رعایت نکات اصولی سمپاشی از سوی دامداران، برای جلوگیری از وقوع اینگونه موارد الزامی است.

شاکر تصریح کرد: لاشه مسموم شده به علت  ایجاد اثرات سوء بر بدن غیر قابل مصرف انسانی بوده و تهدید جدی برای سلامت انسان محسوب می گردد بدین سبب دامپزشکی به عنوان متولی بهداشت و سلامت جامعه همواره با بازدید و نظارت مستمر بر کشتارگاه و مراکز عرضه و حذف گوشت های فاسد از چرخه مصرفی مردم در راستای سلامت مردم و جامعه فعالیت می کند.

این مسئول به شهروندان توصیه کرد: به منظور حفظ سلامت خود و خانواده شان در هنگام خرید گوشت به مهر و لیبل دامپزشکی  توجه نمایند و هر گونه تخلف بهداشتی را سریعا به شبکه دامپزشکی شهرستان، جهت پیگیری و بازرسی گزارش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.